Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická činnost (FSS / 44PP1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FSS / 44PP1 - Pedagogická činnost, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah Semináře k didaktice výuky na vysoké škole:- Úvod do teorie vysokého školství.- Vysokoškolská pedagogika.- Vysokoškolská didaktika.- Taxonomie cílů výuky na vysoké škole.- Organizační formy vysokoškolské výuky.- Didaktika dospělých - student vysoké školy.- Kompetence vysokoškolského učitele.- Specifika výuky sociálně vědních disciplín.- Vysokoškolské vzdělávání v sociální práci.- Normativní rámce vysokoškolského vzdělávání v ČR.

Získané způsobilosti

Absolvent/ka kurzu:- dovede aplikovat teoretické poznatky v praktických situacích- je schopen/schopna formulovat vzdělávací cíle předmětu a učební cíle výukových jednotek- je schopen/schopna systematicky strukturovat vyučovací jednotku - dovede realizovat výuku v praxi na základě vyučovacích metod a didaktických postupů- dovede hodnotit relevanci a účinnost metod a postupů užitých ve své pedagogické praxi

Literatura

Podlahová, L. a kol. Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha : Grada, 2012. HARPER, S.R., QUAYE, S.J. (eds). Student Engagement in Higher Education:Theoretical Perspectives and Practical Approaches for Diverse Populations. New York: Routledge, 2013. Slavík, M. a kol. Vysokoškolská pedagogika. Praha : Grada, 2012. ROHLÍKOVÁ, L., VEJVODOVÁ, J. Vyučovací metody na vysoké škole. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. Bednaříková, I. Profesionalismus a kvalita vysokoškolské výuky. Technológia vzdelávnia 17. 2009. Vašutová, J. Profesionalismus vysokoškolsých učitelů v reflexi nového paradigmatu vzdělávání. Academia 15. 2004. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.MURPHY, M. (ed). Social Theory and Education Research: Understanding Foucault, Habermas, Bourdieu and Derrida. New York: Routledge, 2013. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. Vašutová, J. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, 2002.

Požadavky

1. Doktorand/ka si na začátku akademického roku zapíše předmět na rozvrhovou akci.2. Zúčastní se Semináře k didaktice výuky na vysoké škole. Při podání žádosti o uznání kreditů za pedagogickou činnost doktorand/ka doloží potvrzení o absolvování Semináře k didaktice výuky. Bez absolvování semináře nelze udělit kredity za pedagogickou činnost.3. Vypracuje seminární práci - příprava na výukovou hodinu zahrnující rozbor didaktických postupů.4. Realizuje výuku na vysoké škole v ČR nebo v zahraničí. Výuka musí být obsahově relevantní v oborovém rámci sociální práce / sociální politiky, případně blízce příbuzného sociálně vědního oboru. Lze ji realizovat buďto formou samostatného kurzu, který koncipuje doktorand/ka pro výuku v bakalářském stupni v rozsahu min. 26 výukových hodin, výjimečně magisterském stupni nebo formou pedagogické participace na výuce pedagogů s akademickou hodností prof., doc., Ph.D. Konkrétní výuku je nutno konzultovat předem s garantkou předmětu Pedagogická činnost.5. Provede evaluaci/sebe-evaluaci realizované výuky.

Garant

Mgr. Lenka Krhutová, Ph.D.