Předmět Kazuistický seminář 3 (KAM / 1KAZ3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAM / 1KAZ3 - Kazuistický seminář 3, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Předpoklady pro výkon odborné praxe a vyjasnění postavení praktikujícího studenta. Seznámení s cíli učení, plánem učení a portfoliem.2. Reflexe souvislé odborné praxe ve skupině. Stanovení dokladů k daným cílům učení, stanovení relevantních dokladů k daným cílům učení.3. Reflexe souvislé odborné praxe ve skupině. Stanovení dokladů k daným cílům učení, stanovení relevantních dokladů k daným cílům učení.4. Reflexe zpracovaného plánu učení mezi mentorem a studentkou či studentem.5. Reflexe zpracovaného plánu učení mezi mentorem a studentkou či studentem.6. Reflexe naplňování plánu učení mezi mentorem a studentkou či studentem.7. Reflexe naplňování plánu učení mezi mentorem a studentkou či studentem.8. Skupinová diskuse na určené téma jako možnost naplnění daného cíle učení.9. Revize naplňování plánu učení mezi mentorem a studentkou či studentem, reformulace změn.10. Prezentace jednotlivců jako možnost naplnění daného cíle učení.11. Reflexe naplňování plánu učení mezi mentorem a studentkou či studentem.12. Návštěva státní či nestátní organizace poskytující sociální služby seniorům a občanům se zdravotním postižením, která působí v místě (obvodu) konání praxe.13. Zhodnocení průběhu odborné praxe a vytyčení nových cílů učení pro další etapu studia. Zhodnocení daného a individuálního cíle učení.
Získané způsobilosti
Schopnost analyzovat a kriticky reflektovat získané poznatky studujících z realizovaných průběžných praxí na odborných pracovištích státních i nestátních se s cílovou klientelou dětí a seniorůSchopnost identifikovat, zaujmout postoj a řešit problémyZískat cit pro genderové problémy a rovné příležitostiSchopnost jednat na základě etických zásad, zhodnotit svůj pracovní výkonZískat interakční a interpersonální dovednosti a dovednosti při získávání dat a jejich analýzy
Literatura
Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. Průvodce odborným praktickým vzděláváním pro studující. 2. vyd. Ostrava:OU, 2010. Musil, L. Ráda bych Vám pomohla, ale .. Dilemata práce s klienty v organizacích. Brno, 2004. Čámský, P. Sembdner, J. Krutilová, D. Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0027-7.zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. MATOUŠEK, O. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003. Sociální práce/Sociálna práca: http://www.socialniprace.cz, Práce a sociální politika www.noviny-mpsv.cz, Sociální revue - revue pro Sociální práci a společenské otázky, www.socialnirevue.cz, Éthum. NAVRÁTIL, P. Teorie a metody sociální práce. Brno: Marek Zeman, 2001. BIRKENMAIER, J. The practicum companion for social work: integrating class and field work. Boston: Pearson Education, 2007. GARTWAIT C. L. The Social Work Practicum, A Guide and Workbook for Students. University of Montana: Pearson Education, 2005.
Požadavky
aktivní účast (2 omluvené absence)písemné a ústní doklady k cílům učení, předložení portfolia praxepovinná literatura
Garant
Mgr. Sabina Maňková
Vyučující
Mgr. Jana RodákováMgr. Jan Vincenc