Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komunikace s klientem (KAM / 2KOMA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAM / 2KOMA - Komunikace s klientem, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vymezení profesionálního vztahu sociální pracovník-klient.2. Hranice ve vztahu sociální pracovník-klient.3. Profesionální zásady práce s klientem.4. Sociální komunikace jako prostředek vytváření vztahu sociální pracovník-klient - vymezení sociální komunikace - teorie komunikace - komunikační model.5. Neverbální komunikace ve vztahu sociální pracovník - klient- vymezení neverbální komunikace- druhy neverbální komunikace (oční kontakt, mimika, gestika - charakteristika).6. Nácvik jednotlivých druhů neverbální komunikace.7. Neverbální komunikace ve vztahu sociální pracovník - klient - druhy neverbální komunikace (kinezika, posturologie, proxemika, haptika, chronemika, paralingvistika - charakteristika).8. Nácvik jednotlivých druhů neverbální komunikace.9. Verbální komunikace ve vztahu sociální pracovník - klient- vymezení a charakteristika verbální komunikace - komunikační vzory, otevřené vyjádření pocitů a pocitová kontrola - aktivní naslouchání.10. Rozhovor - základní prostředek dorozumění ve vztahu sociální pracovník - klient - charakteristika rozhovorua druhy otázek.11. Nácvik řízeného rozhovoru.12. Komunikační strategie při řešení konfliktů13. Efektivní komunikace.

Získané způsobilosti

- Schopnost aplikovat poznatky v praktických situacích- Schopnost plánování a využití času- Schopnost ústní i písemné komunikace v rodném jazyce- Schopnost být kritický i sebekritický- Schopnost přizpůsobit se a jednat v nových situacích- Schopnost tvořit nové myšlenky a ideje- Schopnost identifikovat, zaujmout postoj a řešit problémy- Schopnost vytvářet zdůvodněná rozhodnutí- Schopnost pracovat v týmu- Interpersonální a interakční dovednosti - Motivovat lidi a vést je ke společným cílům- Komunikovat z neprofesionálními partnery v dané oblasti - Přijímat sociální rozlišnost a multikulturnost- Schopnost nezávislé práce- Schopnost jednat na základě etických zásad- Trvat na splnění zadaných úkolů a daných zodpovědnostech- Schopnost sociální zodpovědnosti a občanského uvědomění- Cit pro rovné příležitosti a genderové problémy

Literatura

CHRENKOVÁ, M. Komunikace s klientem. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. ISBN 978-80-7464-424-5.MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese: psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. Praha: Portál, 2000. PLAŇAVA, I. Průvodce mezilidskou komunikací :přístupy, dovednosti, poruchy. Praha: Grada, 2005. ÚLEHLA, I. Umění pomáhat. Praha: SLON, 2009. CAPPONI, V., NOVÁK, T. Asertivně do života. Praha : Lidové noviny, 1992. KASPER, G. Communication strategies: psycholinguistic and sociolinguistic perspectives. London: Longman, 1997. PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Praha : Grada, 2011. HURST, B. Encyklopedie komunikačních technik. Praha : Grada, 1994. KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha : Svoboda, 1998. WATZLAWICK, P. Jak skutečná je skutečnost. Hradec Králové: Konfrontace, 1998. PLAMÍNEK, J. Komunikace a prezentace. Praha: Grada, 2008. CHRENKOVÁ, M. Komunikační dovednosti in: Profesní dovednosti terénních pracovníků; Sborník studijních textů. Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. VYMĚTAL, Š. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha : Grada, 2009. HOLÁ, L. Mediace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2011. TEGZE, O. Neverbální komunikace. Praha : Computer Press, 2003. WATZLAWICK, P. Pragmatika lidské komunikace: interakční vzorce, patologie a paradoxy. Hradec Králové: Konfrontace, 1999. VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací. Praha : Grada, 2008. VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha : Portál, 2000. PEASE, A. Řeč těla. Praha : Portál, 2001. VÝROST J., SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha: Institut sociálních vztahů, 1997. de VITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha : Grada Publishing, 2001.

Požadavky

Aktivní nácviky komunikačních dovedností sociálního pracovníka.Práce na zadaných úkolech.Znalost povinné literatury.

Garant

Mgr. Monika Chrenková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Monika Chrenková, Ph.D.