Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing ve zdravotnictví (KAM / MZDOP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAM / MZDOP - Marketing ve zdravotnictví, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět seznamuje studenty s pojetím a základními kategoriemi moderního marketingu, jejich podstatou a obsahem, jakož i metodami, postupy a procedurami hlavních prvků marketingového mixu podniku. Úkolem je seznámit studenty se způsobem zvládání hlavních souborů marketingových aktivit - marketingového výzkumu, plánování a prognózování a tvorbou marketingové strategie.Obsahové zaměření:PřednáškyPodstata, pojetí a funkce marketingu.Marketingové řízení (proces, fáze) - metody marketingového plánování.Marketingové prostředí.Tržní mechanismus ve zdravotnictví.Plánování a kontrola marketingu. nabídka a poptávka ve zdravotnictvíSpecifické znaky systému zdravotní péče a zdravotnictví v ČR.Chování spotřebitelů na trhu - faktory působící na spotřební chování.Kupní chování institucí - specifika, vlivy, kupní rozhodování.Marketingový výzkum - předmět, proces, segmentace trhu.Marketingový mix (tvorba a řízení).Produkt (vývoj a zavádění nových výrobků na trh) - marketingový program služeb.Cena - faktory ovlivňující tvorbu cen. Přizpůsobování ceny konkrétním podmínkám na trhu.Marketingové cesty - funkce marketingových cest a jejich typy. Marketingová logistika.

Získané způsobilosti

Student se orientuje v teoretických poznatcích z oblasti marketingové koncepce. Student srovnává a řeší problémy spojené s poskytováním zdravotnických služeb.

Literatura

ZLÁMAL, J. Marketing ve zdravotnictví. vyd. Brno: NCONZO, 2006. ISBN 80-7013-441-0.FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T. Marketing základy a principy. vyd. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0790-6.GLADKIJ, I., a kol.:. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-996-8.KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.

Požadavky

aktivní účast, zpracování seminární práce v rozsahu 3 - 5 stran nebo projekt nebo prezentace na dané téma

Garant

Doc.Dr.Ing. Hana Filipczyková

Vyučující

Ing. Tomáš TykvaIng. Šárka Zapletalová, Ph.D.