Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingový výzkum (KAM / XMAVZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAM / XMAVZ - Marketingový výzkum, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Informační zabezpečení marketingu. Výzkum celkové tržní situace. Postavení marketingového výzkumu v rámci marketingového informačního systému. Výzkum subjektů trhu. Postata výzkumu marketingového mixu.2. Výrobkový výzkum. Cenový výzkum. Výzkum stávajícího produktu. Výzkum nových výrobků a testování jejich charakteristik. Výzkum potřeb. Výzkum poptávky po vybraných komoditách. Výzkum image. Hlavní směry cenového výzkumu. Podstata dialogového přístupu k tvorbě cen.3. Výzkum distribuce. Výzkum pro potřeby marketingové komunikace. Výzkum pro potřeby distribuce. Možnosti měření objemu trhu a výpočtu tržního podílu, typy obchodníků, úroveň a image provozoven a spádovost poptávky. Předběžný výzkum. Pretesty a posttesty. Výzkum účinnosti a účelnosti komunikace. Hodnocení a měření účinnosti komunikační akce. Měření stupně známosti. Mediální výzkumy a jejich význam.4. Metodika marketingového výzkumu. Primární výzkum (výzkum v terénu). Dotazování. Výzkumný proces a jeho etapy. Principy, typy a průběh prvotního výzkumu. Nositelé informací prvotního výzkumu. Metody jejich možnosti a omezení. Dotazování, pozorování, experiment. Využití psychologických metod. Dotazování a jeho podmínky. Základní fáze dotazování. Kontaktní techniky dotazování5. Výběr objektu zkoumání. Výzkumná taktika a její nástroje. Základní soubor a problematika výběrového souboru. Techniky výzkumu. Nástroje šetření. Dotazník a scénář. Základní pravidla jejich tvorby. Zásady dotazování. Využití nepřímých (projekčních technik).6. Kvalitativní výzkum. Sekundární výzkum (výzkum od stolu). Význam a možnosti využití kvalitativního výzkumu. Psychologické extrapolace, hloubkové rozhovory, asociativní techniky, konstruktivní procedury a ostatní psychologické techniky. * Význam a využití sekundárního výzkumu. Klasické zdroje dat a možnosti jejich získání. Počítačové databáze a katalogy firem. Státní informační soustava. Internet7. Agenturní výzkum. Význam využití moderní statistiky v procesu marketingového výzkumu. Služby komerčních firem. Aktuální nabídka na trhu výzkumů. Významné agentury a jejich specializované produkty. Panel domácností a prodejen. Omnibusový výzkum a jeho specifika.8. Základní statistické pojmy. Etapy statistického zkoumání. Základy práce s daty. Teorie měření (škálování). Testování hypotéz. Deskripce statistická a grafická. Třídění. Kontingenční tabulky. Bodové a intervalové odhady. Intervaly spolehlivosti. Parametrické testy. Hypotéza dobré shody. Porovnání průměru pomocí t-testu.9. Analýza závislosti. Korelační a regresní analýza. Neparametrické testy. Grafické zobrazení závislosti.. Analýza rozptylu (ANOVA). Metoda nejmenších čtverců. Jednoduchá a mnohonásobná regrese. Simultánní testování hypotéz. Analýza příčin a následků.10. Shluková analýza. Faktorová analýza. Klasifikace a tvorba profilu zákazníků. Vybrané metody shlukování segmentů. Redukce dat. Hledání skrytých příčin. Význam latentních faktorů ovlivňujících výpovědi v dotazníku.11. Prezentace výsledků. Rozhodovací procesy v marketingu. Interpretace výsledků. Závěrečná zpráva výzkumného projektu. Organizace a průběh prezentace. Podmínky rozhodování a možnosti omezení při rozhodování. Metody rozhodování.12. Výzkum trhu v odlišných podmínkách. Výzkum trhu na konkrétním trhu. Výzkum trhu v nestandardních podmínkách. Příklady z praxe. Postup a prezentace výsledků na konkrétním trhu. Příklady z praxe.13. Výběr agentury pro spolupráci při marketingovém výzkumu. Význam expertních metod ve výzkumu. Identifikace problému. Příprava plánu výzkumu. Kritéria výběru agentury. Přehled agentur. Vybrané expertní metody. Podmínky výběru expertů. Odlišnosti proti jiným metodám.14. Aktuální stav informačních systémů v České republice. Stručný přehled statistického softwaru pro marketingový výzkum. Současná nabídka marketingových informačních systémů. Databázové informační zdroje pro marketingový výzkum.

Získané způsobilosti

Student se orientuje v zásadách provádění marketingového výzkumu. Teoretické znalosti aplikuje na praktických příkladech.

Literatura

Svobodová, H. Základy marketingu, distanční studijní opora. Ostrava, 1996. Kotler, P. Marketing, management. 1. vydání. Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-.Bárta V., Bártová, H. Výzkum trhu a chování spotřebitele. 1. vydání. Praha, VŠE, 1993. ISBN 80-7079-148-9.

Požadavky

Před vykonáním zkoušky je posluchač povinen v průběhu příslušného semestru zpracovat a odevzdat tři korespondenční úkoly. Přesná formulace korespondenčních úkolů jakož i termíny zpracování jsou stanoveny na začátku semestru v rámci úvodního tutoriálu. Jejich obsahové zaměření vychází z distanční studijní opory Marketingový výzkum, OU PřF 2006. Zpracované korespondenční úkoly odevzdá posluchač e-mailem ve stanovených termínech. Problematiku může posluchač konzultovat e-mailem, v rámci tutoriálů v průběhu semestru, nebo v pravidelných konzultačních hodinách vyučujícího.Zkouška: V celkovém součtu je nutno získat min. 55 bodů v uvedené skladbě.Celkové hodnocení: 55 - 69b. dobře70 - 85b. velmi dobře86 - 100b. výborně

Garant

doc. Ing. Xenie Lukoszová, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Xenie Lukoszová, Ph.D.Ing. Jana Klasová