Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy marketingu (KAM / ZAMAR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAM / ZAMAR - Základy marketingu, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Moderní trh a jeho atributy. Definice, historie a vývojové etapy trhu. Trh jako psychologický prostor.2. Tržní cyklus a jeho součásti. Typy poptávky. Význam a typy potřeb. Maslowova hierarchie potřeb. 3. Podnikatelské filozofie a jejich význam. Vznik a vývoj podnikatelských filozofií. Výrobní, výrobková, prodejní a marketingová podnikatelská filozofie, jejich podstata a charakteristické rysy. 4. Podstata, vývoj a cíle marketingu. Definice a vymezení úlohy marketingu. Vznik marketingu jako podnikové funkce. Vývoj cílů marketingu v podniku a ve společnosti. Vazba marketingu a strategického řízení. Marketing jako celospolečenské koncepce. Vliv specifických podmínek vývoje trhu na uplatnění marketingu. 5. Makroprostředí. Význam makroprostředí v rámci podnikatelského prostředí, jeho vlivy na ostatní prvky prostředí. Demografické a sociálně kulturní prostředí. Přírodní prostředí a technologické vlivy. Ekonomika a politicko-právní vlivy. Globální prostředí. 6. Trh jako vymezený podnikatelský prostor. Typ, velikost, struktura, úroveň penetrace trhu. Vymezení relevantních trhů. Dodavatelé a zákazníci, jejich definice, postavení, význam, typy a sledované charakteristiky. Typ a rozsah konkurence, tržní pozice a vyjednávací síla. Distributoři, kritéria jejich volby. Typy veřejnosti.7. Specifika jednotlivých trhů a jejich segmentace. Specifika spotřebních trhů, chování zákazníků na spotřebních trzích. Specifika trhů organizací (průmyslových trhů), chování zákazníků na průmyslových trzích. Segmentace trhu, cílení a tvorba tržní pozice. Typy segmentace a možná kritéria a kroky segmentace.8. Informační zabezpečení marketingu. Význam informací a práce s informacemi v rámci marketingové systému podniku. Informační toky v podniku. Marketingový informační systém, jeho struktura a součásti, vnitřní systém informací a zpravodajství. Marketingový výzkum jako zdroj informací. Metodika výzkumu. 9. Marketingový mix. Struktura a význam marketingového mixu. McCarthyho 4prvkový model (produkt, cena, distribuce a marketingová komunikace) a pravidla práce s nimi. Víceprvkové modely. Definování strategie jednotlivých prvků. Vazba strategie marketingového mixu na taktická opatření. 10. Řízení produktu. Produkt, jeho instrumentální a expresivní funkce, klasifikace produktu. Koncepce totálního výrobku a jeho atributy (kvalita, design, značka, obal, styl, služby, image). Cyklus tržní životnosti a jeho fáze. Výrobkové strategie a opatření výrobkové politiky. Výrobkové analýzy. Výzkum a vývoj nového produktu.11. Cena v marketingu. Specifické vlastnosti ceny. Faktory ovlivňující tvorbu cen. Metody stanovení cen. Cenové strategie. Cenová politika a její nástroje. Tvorba cen jednoho výrobku. Oceňování výrobkového mixu. Kondiční politika. Politika obchodních podmínek12. Distribuce. Distribuce v marketingu. Akviziční a fyzická část distribuce. Funkce distribučních článků. Distribuční cesty. Distribuční strategie. Distribuční politika, formy distribuce (distribuční cesty). Organizace distribuce (vertikální a horizontální distribuční systémy), merchandising, logistika. Faktory ovlivňující výběr a tvorbu prodejní cesty. 13. Marketingová komunikace. Marketingová komunikace v rámci podnikové komunikace a v marketingovém mixu. Reklama, podpora prodeje, publicita a osobní prodej. Komunikační strategie. Politika marketingové komunikace. Komunikační sdělení, styl, rozhodnutí o médiích, načasování akce, intenzita nasazení, rozpočet. 14. Marketingové řízení. Proces řízení marketingu. Informace, analýzy, prognózování, plánování strategické a taktické, organizování, realizace, kontrola. Marketingový plán koncepce), význam, struktura. Aktuální problémy marketingu. Problémy marketingu 90. let ve světě. Kritika marketingu

Získané způsobilosti

Student se orientuje v základních kategoriích marketingu. Student uplatňuje znalosti marketingového prostředí, marketingového informačního systému, marketingového výzkumu. Student srovnává nástroje marketingového mixu.

Literatura

Kotler, P. Marketing Management. (10. rozšířené vydání). Grada publishing. Praha, 2001. ISBN 80-247-0016-6.Svobodová, H. Základy marketingu, distanční studijní opora. Ostrava: OSU, 2006. Horáková, I.:. Marketing v současné světové praxi. Grada, Praha, 1992. ISBN 80-85424-83-5.

Požadavky

Pro přihlášení ke zkoušce je nutná min. 50% účast na cvičeních. Zkouška:V celkovém součtu je nutno získat min. 55 bodů v uvedené skladbě.Celkové hodnocení: 55 - 69b. dobře70 - 85b. velmi dobře86 - 100b. výborně

Garant

doc. Ing. Xenie Lukoszová, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Xenie Lukoszová, Ph.D.Ing. Jana Klasová