Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kompetenční model - sys. prakt. rozvoje (KAS / 5KMSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAS / 5KMSP - Kompetenční model - sys. prakt. rozvoje, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Charakteristika předmětu:: Výrazné zaměření na aplikaci znalostí a dovedností do běžné praxe. Nalezení nejvhodnější metody rozvoje kompetencí. Formulace požadavků na zlepšení. Odhalení potenciálu jednotlivých účastníků a motivace k dalšímu sebevzdělávání. Klíčové kompetence představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člena společnosti. Jejich výběr a pojetí vychází z hodnot obecně přijímaných ve společnosti a z obecně sdílených představ o tom, které kompetence jedince přispívají k jeho vzdělávání, spokojenému a úspěšnému životu a k posilování funkcí občanské společnosti.Smyslem a cílem přednášek je vybavit všechny studenty souborem klíčových kompetencí na úrovni, která je pro ně dosažitelná, a připravit je tak na další vzdělávání a uplatnění ve společnosti. Forma přednášek bude zaměřena na praktické příklady a bude reflektovat úspěšný projekt realizovaný v MSK "Kompetence pro trh práce" realizovaný naší univerzitou a dalšími dvaceti partnery v MSK.Přehled probírané látky :Přednášky:1. Kompetenční model - jeho podstata a systém používání. Kompetence jako nástroj pro uplatnění se v praktickém životě. Rozdílnost mezi dovednostmi, znalostmi a kompetencemi. Systém rozvoje.2.Kompetence pro sebeřízení. Orientace na cíl. Řízení podle cílů. Řízení času a klíčové oblasti sebeřízení. Sebekontrola - analýza rezerv. Zásady volby priorit, přístup k řízení času. Zvládaní nástrojů pro efektivní plánování.3. Kompetence k sebehodnocení. Sebehodnocení dle EFQM. Používání modelu excelence k rozvoji kvality řízení. Využití systému metody RADAR, jako analytického nástroje pro měkké faktory.4. Kompetence k zvládání změn. Nastavení firemní kultury a její vliv na přicházející změny. Učící se organizace poznání pojmu a hledání vlastních přínosů zaměstnanců. Rozvoj kreativity a trénink s pamětí. Zvládaní nástrojů pro efektivní a flexibilní plánování.5. Kompetence pro strategické myšlení. Dlouhodobá strategie aplikace marketingových postupů . Analýza tržních příležitostí. Specifikace konkurenční výhody s důrazem na kvalitu lidských zdrojů. Segmentace trhu a taktiky pro jeho penetraci.6. Kompetence k vůdcovství. Leadership - vedení týmu jako klíčový faktor v současném systému řízení. Sebepoznání, manag. styl. Motivace - individuální přístup. Image jako součást osobnosti.7. Kompetence sociální a personální. Hodnocení zaměstnanců a jeho komunikace. Koučování - systém moderního vedení. Výběr; adaptace zaměstnanců. Fungování assessment center. Jak se připravit na výběrová řízení.

Získané způsobilosti

1. Schopnost aplikovat poznatky v praktických situacích2. Poznání a porozumění předmětu studia 3. Schopnost učit se a zůstat na celoživotně této úrovni4. Schopnost vyhledávat, zpracovávat a analyzovat informaci z různých zdrojů5. Schopnost být kritický i sebekritický6. Schopnost přizpůsobit se a jednat v nových situacích7. Schopnost tvořit nové myšlenky a ideje8. Schopnost identifikovat, zaujmout postoj a řešit problémy9. Schopnost udělat zdůvodněná rozhodnutí10. Schopnost pracovat v týmu11. Interpersonální a interakční dovednosti 12. Motivovat lidi a vést je ke společným cílům

Literatura

Kubeš, M., Spillerová, D., Kurnický, R. Manažerské kompetence. Praha: Grada, 2004. Plamínek, J., Fišer R. Řízení podle kompetencí. 2005. Robert S. Kaplan, David P. Norton. BSC - Balanced scorecard. 2001. Whitmore, J. Koučování. Praha, Management Press, 1994. Belbin M. Management Teams:Why They Succeed or Fail. 1984. Peter Urs Bender. Niterný Leadership. 2004. Covey, S.R. The Seven Habits of Highly Effective People. Drucker, F. p. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha, 2002. Čakrt M. Typologie osobnosti pro manažery. 1996.

Požadavky

Požadavky na studenta: Docházka do semináře, Seminární prácePožadavky k zápočtu nebo zkoušce: na základě seminární práce,

Garant

Ing. Petr Kazík

Vyučující

Ing. Petr Kazík