Předmět Kazuistický seminář 3 (KAS / 6KAZ3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAS / 6KAZ3 - Kazuistický seminář 3, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Předpoklady pro výkon odborné praxe a vyjasnění postavení praktikujícího studenta. Seznámení s cíli učení, plánem učení a portfoliem.2. Reflexe souvislé odborné praxe ve skupině.3. Stanovení relevantních dokladů k daným cílům učení a k individuálním cílům. Téma: Sociální práce s jednotlivcem, rodinou, skupinou, komunitou a rozvoj komunikačních dovedností a dovedností pro porozumění situaci a potřebám klientů.4. Reflexe naplňování plánu učení mezi mentorem a studentkou či studentem.5. Reflexe naplňování plánu učení mezi mentorem a studentkou či studentem.6. Reflexe naplňování plánu učení mezi mentorem a studentkou či studentem.7. Skupinová diskuse na určené téma jako možnost naplnění daného cíle učení.8. Revize naplňování plánu učení mezi mentorem a studentkou či studentem, reformulace změn.9. Prezentace jednotlivců jako možnost naplnění daného cíle učení.10. Reflexe naplňování plánu učení mezi mentorem a studentkou či studentem.11. Návštěva státní či nestátní organizace poskytující sociální služby seniorům a občanům se zdravotním postižením, která působí v místě (obvodu) konání praxe.12. Zhodnocení průběhu odborné praxe a vytyčení nových cílů učení pro další etapu studia. Zhodnocení daného a individuálního cíle učení.
Získané způsobilosti
Schopnost analyzovat a kriticky reflektovat získané poznatky studujících z realizovaných průběžných praxí na odborných pracovištích státních i nestátních s cílovou klientelou seniorů. osob se zdravotním postižením a duševním postižiením. Schopnost identifikovat, zaujmout postoj a řešit problémyZískat cit pro genderové problémy a rovné příležitostiSchopnost jednat na základě etických zásad, zhodnotit svůj pracovní výkonZískat interakční a interpersonální dovednosti a dovednosti při získávání dat a jejich analýzy
Literatura
KŘÍVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1988. Odborné praxe. Ostrava : OU, 2008. GABURA, J, PRUŽINSKÁ, J. Poradenský proces. Praha: SLON, 1995. Vyhláška 505/206 Sb. Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách. Havrdová, Z. Historie komunitní práce. Éthum. 1997. Křivohlavý, J. Jak neztratit nadšení. Praha: Grada, 1998. HONZÁK, R. Komunikační pasti v medicíně. Praha : Galén, 1999. ŠPATÉNKOVÁ, N. a kol. Krizová intervence pro praxi. Praha: Grada, 2004. Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. Gwyneth, Doherthy-Sneddon:. Neverbální komunikace dětí. Praha: Portál, 2005. Matoušek, O. Sociální práce v praxi : specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005.
Požadavky
Požadavky k připuštění k zápočtu:Aktivní účast na cvičeních (2 omluvené absence), plnění povinných úkolů dle Průvodce odborným praktickým vzděláváním a průběžná reflexe naplňování individuálního cíle, prezentace odborné souvislé praxe před skupinou v programu MS Power Point, studium povinné literatury.
Garant
Mgr. Iva Kuzníková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Iva Kuzníková, Ph.D.Mgr. Dana Rojková