Předmět Průběžná praxe 6 (KAS / 6PPX6)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAS / 6PPX6 - Průběžná praxe 6, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Předpoklady pro praxi, vyjasnění postavení praktikujícího studenta a obsahu kontraktu o vykonávání praxe. Plán učení, smlouva o praxi.2. Dojednávání plánu učení mezi mentorem a studentem , harmonogram aktivit.3. Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení).4. Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení).5.Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení).6. Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení).7. Průběžná reflexe plnění plánu učení, případná revize zvolených postupů.8. Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení).9. Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení).10. Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení).11. Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení).12. Evaluace praxe v organizaci, identifikace nejpřínosnějších zkušeností. Zpracování závěrečné zpětné vazby a potvrzení o absolvované praxi.
Získané způsobilosti
- znalosti o činnostech sociálních pracovníků organizací zdravotních a sociálních služeb- schopnost aplikovat poznatky v praktických situacích, ověření si teoretických východisek sociální práce - schopnost vyhledávat, zpracovávat a analyzovat informace z různých zdrojů- utváření základních profesních dovedností: schopnost komunikace na pracovišti s kolegy a klienty; schopnost porozumění klientům a jejich problémům a životním podmínkám; schopnost aplikovat metody a techniky sociální práce, rozvoj profesionální identity studujících- přijímat sociální rozlišnost a multikulturnost- osvojení si obecně pracovních dovedností v kontextu pracoviště- schopnost přizpůsobit se a jednat v nových situacích- schopnost nezávislé práce- rozvoj kritického myšlení a analytických kompetencí v kontextu pracoviště
Literatura
Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. Hájek, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha: UK, 2007. Kahánková, J. Holasová, V. Nedělníková D. Průvodce odborným praktickým vzděláváním. Pro studující. Ostravská univerzita v Ostravě, Tiskmorava, 2007. Musil, L. Ráda bych Vám pomohla, ale .. Dilemata práce s klienty v organizacích. Brno, 2004. Aktuální legislativa. Heather, S. Děti a rozvod. Praha: Portál, 2004. ŠKOVIERA, A. Dilemata náhradní výchovy. Praha : Portál, 2007. Pörtner, M. Na osobu zaměřený přístup v práci s klienty s mentálním postižením a se seniory. Praha: Portál, 2009. Rieger, Z. Návrat k rodině domů. Praha: Portál, 2009. Warschak, R. A. Revoluce v porozvodové péči. 1995. BECHYŇOVÁ, V., KONVIČKOVÁ, M. Sanace rodiny. Praha : Portál, 2008. Matoušek, O. Sociální práce v praxi : specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. Schmidbauer, W. Syndrom pomocníka. Praha: Portál, 2008. Úlehla, I. Umění pomáhat. Praha : SLON, 2009.
Požadavky
(předložení portfolia): plán učení, závěrečná zpětná vazba, potvrzení o absolvované praxi, písemná reflexe naplňování individuálních cílů učení.Studenti předloží garantce praxí kompletní portfolio absolvovaných praxí za celou dobu studia. Předložení portfolia je podmínkouk přistoupení ke Státní závěrečné zkoušce.
Garant
Mgr. Iva Kuzníková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Iva Kuzníková, Ph.D.