Předmět Úvod do spec. pedag. pro zdr. a soc. obo (KAS / 6USPE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAS / 6USPE - Úvod do spec. pedag. pro zdr. a soc. obo, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Speciální pedagogika jako vědní disciplína.2. Základní terminologie.3. Vývoj společenských a individuálních postojů vůči lidem se zdravotním postižením.4. Psychosociální aspekty zdravotního postižení.5. Stupně a předpoklady socializace.6. Vybrané kapitoly ze somatopedie,7. Vybrané kapitoly z oftalmopedie.8. Vybrané kapitoly ze surdopedie9. Vybrané kapitoly z logopedie10. Vybrané kapitoly z psychopedie a etopedie11. Specifické vývojové poruchy učení a vícečetného zdravotního postižení.12. Speciálně pedagogické zásady a metody, systém vzdělávání a podpory při vzdělávání lidí se zdravotním postižením v ČR.
Získané způsobilosti
a) Student/ka je schopen/schopna orientovat se v základních tématických okruzích jednotlivých oborů speciální pedagogiky b) Student/ka dovede v základní komunikační rovině jednat s klienty s postižením sluchových, zrakových, motorických, mentálních, duševních, řečových funkcí)
Literatura
Renotiérová, M. Ludíková, L. Speciální padagogika. Olomouc, 2006. KRHUTOVÁ, L. Občané se zdravotním postižením a veřejná správa. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. Murphy, R.F. Umlčené tělo. Praha, 2001. Defektologický slovník. Praha : Nakladatel. H&H, 2000. Kuja, J., Floder. Etopedie. Olomouc: UP, 1989. Čálek, O. Jak pomoci při oslabení nebo ztrátě zraku?. Praha: SI, 1987. Zezulková, E. Logopedická prevence. Ostrava : Ostravská univerzita, 2006. Sovák, M. Logopedie. Praha : SPN, 1981. Švarcová, I. Mentální retardace. Praha, Portál, 2000. Květoňová-Švecová, L. Oftalmopedie. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-84.on-line katalogy knihoven. Monatová, L. Pedagogika speciální. Brno: MU, 1994. Zelinková, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2000. Valenta, M., Krejčířová, O. Psychopedie. Netopýr, 1997. Hronová, M. Somatopedie I, II. Olomouc: UP, 1989. Janotová, N., Řeháková, L. Surdopedie - komunikace sluchově postižených. Praha, 1990. Heller, J., Pecinovská, O. Závislost známá neznámá. Praha: Grada Publishing, 1996.
Požadavky
1. V polovině semestru student/ka úspěšně absolvuje průběžný písemný test. Může jej jedenkrát opakovat. Nedostaví-li se v prvním stanoveném termínu, druhý termín je pro něj/ni posledním.2. Na konci semestru student/ka úspěšně absolvuje kombinovanou zkoušku: a) Ústní teoretická část zkoušky b) Praktická část zkoušky - komunikační techniky. Podmínkou pro možnost přistoupit k praktické části zkoušky je úspěšné absolvování části a).
Garant
Mgr. Lenka Krhutová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Lenka Krhutová, Ph.D.Mgr. Lenka Krhutová, Ph.D.