Předmět Evaluační výzkum (KAS / 8PEVA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAS / 8PEVA - Evaluační výzkum, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do problematiky evaluace.2. Metodologie evaluačního výzkumu.3. Základní typy evaluace.4. Základní modely evaluačního výzkumu.5. Logická model a plán evaluace - východisko pro evaluaci.6. Evaluace procesu, implementace programového plánu.7. Evaluace výsledků, vlivu programu.8. Zapojování uživatelů služby do evaluace.9. Zapojování členů týmu a personálu organizace do evaluace.10. Využití evaluačních zjištění. Závěrečná zpráva z evaluace.11. Benchmarking, jeho meze a možnosti.12. Etické a politické otázky evaluace. Požadavky na evaluátora. Role výzkumníků a stakeholders.13. Hodnocení různých druhů evaluace s ohledem na cíle týmů a organizace. Důsledky evaluačních výzkumů pro teorii a praxi ve zdravotně sociální práci.
Získané způsobilosti
Odborné znalosti: Absolvent předmětu zná význam evaluace, zná metodologii evaluačního výzkumu a jednotlivých fází evaluačního výzkumu, zná základní principy, metody a techniky využití evaluačního výzkumu, validity poznatků, kombinace strategií a problém výběru. Odborné dovednosti: Absolvent předmětu dovede identifikovat společenské, politické a etické otázky spojené s evaluací, dovede diskutovat různé účely a typy evaluacedovede vytvořit kompletní návrh evaluačního projektu pro vyhodnocení účinku konkrétního veřejného programu nebo sociálních služeb, dovede aplikovat základní metody evaluace účinku a vyhodnotit efektivitu programu nebo služeb v oblasti zdravotně sociální práce, dovede provádět výzkumné aktivity v rámci analýzy a řízení sociálních programů s služeb, dovede vyhledávat, zpracovávat a analyzovat informace z různých zdrojů, dovede shrnout a interpretovat výsledky evaluace a provádět zdůvodněná rozhodnutí, má dovednosti nezbytné pro přípravu, provedení a využití evaluace procesu i výsledku intervencí.
Literatura
SMUTEK, M. Evaluace sociálních programů. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. ROSSI, P. H., FREEMAN, H. E., LIPSEY, W. M. Evaluation : a systematic approach. Thousand Oaks : SAGE Publications, 1999. Hall, I., Hall, D. Evaluation and Social Research. Palgrave Macmillan, 2004. ISBN 0-333-93095-9.Loučková, I. Integrovaný přístup v sociálně vědním výzkumu. Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. LOUČKOVÁ, I. Směrem k integrovaným strategiím nejen ve výzkumu v sociální práci. Sociologický časopis, 2001. Kol. autorů. Benchmarking ve veřejné správě. Praha: Tiskárna Ministerstva Vnitra, 2004. Früchtel, F. Evaluierung in der sozialen Praxis. Sankt Augustin: Asgadr-Verlag Dr. Werner Hippe KG, 1995. Morgan, D. L. Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 2001. GRINNELL, R. M., UNRAU, Y.A. Social Work Research and Evaluation. Oxford University Press., 2005. ISBN 0-19-517949-8.ERATH, P. Von der Konzeption zum Qualitätshandbuch. München: Don Bosco Verlag, 2001.
Požadavky
Znalost zadaných studijních zdrojů. Účast na cvičení - 80%. Seminární práce - projekt, rozsah 10 normostran, obsahově zaměřen na analýzu a řízeni interprofesních týmů. Prezentace seminární práce. Praktický úkol - návrh strategie na analýzu a řízení zadaného problému, zpracování adekvátní techniky. Písemný test závěrečný - kritérium 70% bodů.
Garant
PhDr. Anna Papřoková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Anna Papřoková, Ph.D.PhDr. Anna Papřoková, Ph.D.