Předmět Management a marketing (KAS / 98MAN)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAS / 98MAN - Management a marketing, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Osnova:1. Úvod do managementu, základní pojmy, vývoj managementu, významné osobnosti, komponenty managementu.2. Charakter manažerské práce, role, funkce, činnosti a vlastnosti manažera, etapy vývoje manažera, manažerské odpovědnosti, dovednosti a požadavky, manažerské mýty a nejčastější chyby manažeru, styly vedení, autorita, moc, pravomoc, delegování.3. Účinné plánování působení organizace, postup tvorby plánu, podnikatelský záměr4. Organizování činností a změny v uspořádání vnitřního prostředí, zákaldní principy, metody a techniky, organizační změny5. Vedení pracovníků - personální management, zvyšování výkonnosti, budování týmů, motivace pracovníků. Etika v managementu. Krizový management.6. Kontrola a řízení činností pracovníků v organizaci , interní audit, manažerské informační systémy. Řízení kvality.7. Budování excelence - 8 koncepcí pro trvale udržitelný rozvoj organizace.8. Model kvality managamentu - 5 kritérií předpokladů a 4 kritéria výsledků hodnocení kvality.9. Sebehodnocení kvality řízení - aplikace systému RADAR.10. Jak rozumět pojmu marketing. Definice pro 21. století. Vytváření marketingových strategií a plánů.11. Jak porozumět marketingu? Shromažďování informací a detailní zkoumání prostředí. Předpovídání poptávky a její ovlivňování.12. Spojení se zákazníky . Vytváření hodnoty pro zákazníky , jejich spokojenost a loajalita. Analýza spotřebních trhů Identifikace tržních segmentů . Aplikace analýzy SWOT.13. Budování silných značek. Tvorba hodnoty značky a vyrovnání se s konkurencí.Tvorba marketingového a komunikačního mixu pro podporu strategie firmy.
Získané způsobilosti
" student/ka se orientuje v základních pojmech managementu" zná základní principy, metody, techniky plánování" orientuje se v oblasti personálního managementu - vedení pracovníků, jejich kontroly, " zná základní nástroje řízení kvality, auditu a manažerské informační systémy " orientuje se v různých modelech kvality - excellence, RADAR, " orientuje se v základních pojmech marketingu a rozumí vytváření marketingových strategií a plánů, dovede aplikovat SWOT analýzu
Literatura
Robbins, Stephen P.; Mary Coulter. Management. Grada, 2004. Kotler, P. Marketing Management. (10. rozšířené vydání). Grada publishing. Praha, 2001. ISBN 80-247-0016-6.Kotler, Ph. Marketing od "A do "Z. 203 s. Praha :, 2003. ISBN 8072610821.Pitra, Z. Základy managementu. Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-33-7.Charvát, J. Firemní strategie pro praxi. Praha : Grada Publishing, a.s., 2006. Murphy, Emmett C. Jste dobrý šéf?. Computer press, 1999. VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. Management. Praha: Management Press, 1996. Truneček, J. a kol. Management v informační společnosti. 1. vyd. Praha: VŠE Fakulta podnikohospodářská, 228 s., 1997. ISBN 80-70792-01.Brockmann, J. Příštích padesát let. Praha, ARGO, 2004. ŠULÁK, M., VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech. Praha: EUPRESS, 2005. Souček, Z., Burian, J. Strategické řízení zdravotnických zařízení. Praha : Professional Publishing, 2006. Drucker, F. P. Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management press, 2000. ISBN 80-7261-021-X.
Požadavky
Docházka na přednášky a cvičení, aktivní účast na přednáškách a cvičeních, vypracování korespondenčních úkolů na zadané téma
Garant
Ing. Petr Kazík
Vyučující
Ing. Petr KazíkIng. Petr Kazík