Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management a marketing (KAS / 99MAN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAS / 99MAN - Management a marketing, Fakulta sociálních studií, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do managementu, základní pojmy, vývoj managementu, významné osobnosti, komponenty managementu.2. Charakter manažerské práce, role, funkce, činnosti a vlastnosti manažera, etapy vývoje manažera, manažerské odpovědnosti, dovednosti a požadavky, manažerské mýty a nejčastější chyby manažeru, styly vedení, autorita, moc, pravomoc, delegování.3. Účinné plánování působení organizace, postup tvorby plánu, podnikatelský záměr4. Organizování činností a změny v uspořádání vnitřního prostředí, zákaldní principy, metody a techniky, organizační změny5. Vedení pracovníků - personální management, zvyšování výkonnosti, budování týmů, motivace pracovníků. Etika v managementu. Krizový management.6. Kontrola a řízení činností pracovníků v organizaci , interní audit, manažerské informační systémy. Řízení kvality.7. Budování excelence - 8 koncepcí pro trvale udržitelný rozvoj organizace.8. Model kvality managamentu - 5 kritérií předpokladů a 4 kritéria výsledků hodnocení kvality.9. Sebehodnocení kvality řízení - aplikace systému RADAR.10. Jak rozumět pojmu marketing. Definice pro 21. století. Vytváření marketingových strategií a plánů.11. Jak porozumět marketingu? Shromažďování informací a detailní zkoumání prostředí. Předpovídání poptávky a její ovlivňování.12. Spojení se zákazníky . Vytváření hodnoty pro zákazníky , jejich spokojenost a loajalita. Analýza spotřebních trhů Identifikace tržních segmentů . Aplikace analýzy SWOT.13. Budování silných značek. Tvorba hodnoty značky a vyrovnání se s konkurencí.Tvorba marketingového a komunikačního mixu pro podporu strategie firmy.

Získané způsobilosti

student/ka se orientuje v základních pojmech managementuzná základní principy, metody, techniky plánováníorientuje se v oblasti personálního managementu - vedení pracovníků, jejich kontroly, zná základní nástroje řízení kvality, auditu a manažerské informační systémy orientuje se v různých modelech kvality - excellence, RADAR, orientuje se v základních pojmech marketingu a rozumí vytváření marketingových strategií a plánů, dovede aplikovat SWOT analýzu

Literatura

Robbins, Stephen P.; Mary Coulter. Management. Grada, 2004. Kotler Philip. Marketing management. Grada, 2001. Kotler Philip. Marketing od A do Z. Management press., 2003. Pitra Zbyněk. Základy managementu. Professional publishing, 2007. Jaroslav Charvát. Firemní strategie pro praxi. Grada Publishing, a.s., 2006. Murphy, Emmett C. Jste dobrý šéf?. Computer press, 1999. VODÁČEK, L. - VODÁČKOVÁ, O. Management. Praha: Management Pres, 1996. TRUNEČEK, J. Management v informační společnosti. Praha: VŠE, 1997. John Brockman. Příštích padesát let. ARGO, 2004. ŠULÁK, M. - VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech. Praha: EUPRESS, 2005. Zdeněk Souček, Jan Burian. Strategické řízení zdravotnických zařízení. Peter F. Drucker. Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management press, 2001.

Požadavky

docházka na přednášky a cvičení, aktivní účast na přednáškách a cvičeních, vypracování korespondenčních úkolů na zadané téma.

Garant

Ing. Petr Kazík

Vyučující

Ing. Petr KazíkIng. Petr Kazík