Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ateliér video, multimédia, performance 5 (KIM / BANM5)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIM / BANM5 - Ateliér video, multimédia, performance 5, Fakulta umění, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Definování performance jako média umělecké exprese (od r. 1970), formy performance v průběhu historie umění: šamanismus jako předchůdce, futurismus, Ruský futurismus a construktivismus, Dada, Surrealismus, Bauhaus, Living Art (1933-1970s), Fluxus, Black Market, teatrální a kabaretní performance, literární, hudební, divadelní, ekologické, politické a náboženské performance, zločinecké, dětské, genderové a generační, krvavé a sebevražedné,válečné a teroristické performance..., rozmluvy o konkrétních historických performance se studenty, porovnání performance a happeningu. Specifika regionální, folklórní prvky a naturel performerů. Intelekt a emoce, sex, smrt a jiná tabu v performance. Boží performance, ... Videoperformance - performance pro větší počty diváků a dokumentace performance - střih videa, publikace, příklady akcí a informace o umělcích.Příklad zadání semestrálních úkolů:- po prodiskutování rozdílu mezi happeningem a performance a historickém exkursu napiš pokus o esej o aktuálnosti performance a ambicích happeningu změnit svět a svém postoji k postavení performance mezi ostatními druhy umění.- uspořádej kolektivně studentský minifestival performance v centru města, nejprve sestav manuál organizační, personální, nízkorozpočtový, napiš žádost o podporu, o grant, založ fiktivní občanské sdružení jako pořadatele, sepiš nezbytné dokumenty k registraci o.s., vypracuj návrh na web, zjisti weby jiných takových organizací ve světě a pokus se o kontakt s nimi a zašli jim dokumentaci.

Získané způsobilosti

Způsobilost k samostatnému rozvoji nabytých zkušeností v disciplínách videa, multimédií a performance. Schopnost účelného využití nabytých zkušeností z kreativního studia většiny dostupných výtvarných technik a postupů. Schopnost komplexního řešení daného výtvarného problému. Zvládnutí celého procesu samostatné tvorby (od nápadu k vlastní realizaci) a schopnost celý tento proces verbalizovat.

Literatura

MORGANOVÁ, P. Akční umění. Olomouc : Votobia, 1999. ISBN 80-7198-351-9.Fischer-Lichte, E. Ästhetik des Performativen. Frankfurt: edition suhrkamp, 2004. ISBN 3-518-12373-4.Knížák, M. Bez důvodu. Litera, Praha, 1996. KNÍŽÁK, M. Cestopisy. Radost, Praha, 1990. Gómez-Peňa, G. Ethno-techno: Writings on performance, activism and pedagogy. Routledge, London, 2005. ISBN 0-415-36248-2.Pawlowski, T. Happening. Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1987. Knížák, M. Jeden z možných postojů, jak být s uměním. Olomouc: Votobia, 1998. Biefer, M. Können Sie mir mal die Butter reichen?. Kunsthaus Zug, 2000. Schimmel, P. (ed.). Out of Actions: Between Performance and the Object, 1949-1979. Thames and Hudson, Los Angeles. Library of the Congress NX456.5.P38 S35 1998. Thames and Hudson, Los Angeles, 1998. Jones, A. - Heathfield, A. (eds.). Perform, Repeat, Record. Live Art in History. Intellect, Bristol, 2012. ISBN 978-1-84150-489-6.Goldberg, R. L. Performance Art, From Futurism to the Present. Harry N. Abrams Publishers, Inc., New York, 1996. Goldberg, R. Performance Art: From Futurism to the Present (World of Art). Thames & Hudson, 2001. ISBN 0-8109-2371-8.Smith, R. Performance Art Gets Its Biennial. New York Times, November 2., 2005. Goldberg, R. L. Performance: Live Art Since 1960. Harry N. Abrams, New York, 1998. ISBN 978-0-8109-4360-5.Schechner, R. Performance studies, An Introduction. Routledge, London, 2006. Warpechowski, Z. Podnośnik. vl.nákladem autora, Bielsko-Biala, 2001. Rockwell, J. Preserve Performance Art?. New York Times, April 30., 2004. Warpechowski, Z. Statecznik. Labirynt 2, Lublin, 2004. Przyluski, J. Sztuka akcji. BGSW, Slupsk, 2007. Knížák, M. 1995-1964 (názory). Vetus Via, Brno, 1996.

Požadavky

70 % účast na výucerealizace jednoho projektuodevzdané portfolio v elektronické podobědeset prací v portfoliu za semestr

Garant

doc. Jiří Surůvka

Vyučující

doc. Jiří Surůvka