Předmět Didaktika a metodika hlavního oboru (KSZ / SZZ4)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSZ / SZZ4 - Didaktika a metodika hlavního oboru, Fakulta umění, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Schopnost aplikace předmětu v praxi. Závěrečná zkouška před státní zkušební komisí.Otázky ke státní závěrečné zkoušce:TVORBA HLASU1. JAK VZNIKÁ HLAS OBECNĚ, JAK VZNIKÁ PĚVECKÝ TÓN.2. CO URČUJE VÝŠKU, SÍLU A BARVU HLAS, DESKRIPCE REZONAČNÍCH PROSTORŮ3. DRUHY ZPĚVNÍCH HLASŮ, HLASOVÉ ROZSAHY A HLASOVÉ OBORY4. MUTACE A HLASOVÁ HYGIENA V TOMTO OBDOBÍ5. PORUCHY HLASOVÉHO ÚSTROJÍ (STRUČNĚ- AKUTNÍ, TRVALÉ)6. PÉČE O HLAS, OBECNĚ I Z HLEDISKA PĚVCE, DESKRIPCE HLASOVÝCH PORUCH Z HLEDISKA FUNKČNÍCH HLASOVÝCH PORUCH.7. HLASOVÉ REJSTŘÍKY, HLASOVÉ ZAČÁTKY, CHYBY PŘI FONACI8. LEGATO, STACCATO, PORTAMENTO, MESSA DI VOCE, UVÉZT KONKRÉTNÍ PŘÍKLADY APLIKACE ZMIŇOVANÝCH NA PĚVECKOU(OPERNÍ, PÍSŇOVOU) LITERATURU.9. VIBRATO A TREMOLO, PORUCHY INTONACE, JEJICH PŘÍČINY A NÁPRAVA10. CHARAKTERISTIKA DĚTSKÉHO HLASU, DOPORUČENÍ PRO SPRÁVNÝ VÝVOJ ZPĚVNÍHO HLASU DÍTĚTE DO OBDOBÍ MUTACE.INTERPRETACE11. PODSTATA A VÝZNAM INTERPRETACE OBECNĚ, SPECIFIKA PĚVECKÉ INTERPRETACE12. AGOGIKA V PĚVECKÉ INTERPRETACI (RYTMUS, TEMPO, DYNAMIKA, ATD)13. FRÁZOVÁNÍ, UPLATNĚNÍ DEKLAMACE (RECITATIVY), VZTAHY MEZI INTERPRETACÍ A EMOCEMI14. PŘISTUP K INTERPRETACI VELKÝCH VOKÁLNÍCH FOREM A PÍSNÍ, ORNAMENTIKA, VARIOVÁNÍ, VYZDOBOVÁNÍ, KADENCE15. AUTENTICKÁ INTEPRETACE, DESKRIPCE POJMU SE ZAMĚŘENÍM NA OBLAST VOKÁLNÍ, VOKÁLNĚ-INSTRUMENTÁLNÍ HUDBY.METODIKA16. UČITEL ZPĚVU (CHARAKTERISTIKA SOUHRNU NUTNÝCH VLASTNOSTÍ A AKTIVIT), VYUČOVÁNÍ ZPĚVU A CHARAKTERISTIKA NUTNÝCH PŘEDPOKLADŮ ADEPTA ZPĚVU.17. STANDARDNÍ POSTUPY V PĚVECKÉ LEKCI, KRÁTKODOBÉ A DLOUHODOBÉ CÍLE VÝUKY18. SAMOSTUDIUM ŽÁKA- JAK SYSTEMATICKY POSTUPOVAT PŘI HUDEBNÍM, TECHNICKÉM A INTERPRETAČNÍM ZVLÁDÁVÁNÍ NOVÉHO PĚVECKÉHO ÚKOLU19. TYPICKÉ PŘÍKLADY PŘIRAZENÍ DRAMATICKÝCH POSTAV JEDNOTLIVÝM HLASOVÝM ROZSAHŮM A OBORŮM Z OBLASTI OPERY, ALE TÉŽ PŘÍKLADY Z KANTÁTOVÉ, ORATORNÍ A PÍSŇOVÉ TVORBY.20. PROBLEMATIKA SBOROVÉHO ZPĚVU A ANSÁMBLOVÉHO ZPĚVU21. VÝZNAM HLASOVÝCH CVIČENÍ PŘI STUDIU A V PRAXI, UVÉST PŘÍKLADY AUTORŮ DIDAKTICKO-METODICKÝCH PROSTŘEDKŮ VOKALÍZ A SOLFEGGIÍ22. TYPY CVIČENÍ NA PODPORU DECHOVÉ SLOŽKY, REZONANCE, VÝDRŽE HLASU, ROZSAHU, ATD.23. METODICKÝ PŘÍSTUP K VÝUCE ZPĚVU V OBDOBÍ MUTACE24. CVIČENÍ PRO ROZVOJ HLASOVÉ TECHNIKY JAKO CELKU25. CHARAKTERISTIKA HLASOVÝCH OBORŮ, JEJICH SPECIFIKA A PRECIZACE V PRŮBĚHU STUDIA OPERNÍHO ZPĚVU.
Získané způsobilosti
Znalost didaktických a metodických zásad a principů včetně historického vývoje. Prokázání smyslu pro řešení pedagogických situací napříč celým spektrem příbuzných oborů.
Literatura
viz literatura hlavního oboru. veškerá literatura studovaná v rámci právě probíhající výuky.
Požadavky
Přesvědčivá prezentace nabytých znalostí v rámci zkoušky.
Garant
Mgr. art. Alexandr Vovk, ArtD.