Předmět Teorie hudební interpretace 2 (KTD / ASIH2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTD / ASIH2 - Teorie hudební interpretace 2, Fakulta umění, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základní otázky hudební interpretace.Základní oborová literatura pro vokální a instrumentální hudbu.Stylové pojetí hudebních druhů v jednotlivých historických epochách včetně současnosti.Historické proměny vztahů skladatel - interpret - posluchač.Otázka hudebního tempa a metra.Aktuální problémy improvizace, hudební ornamentiky a jejich využití v současné provozovací praxi.
Získané způsobilosti
Schopnost orientovat se v různých přístupech k interpretaci hudebního díla, srovnat různé přístupy hudební interpretace, orientovat se v historických epochách a jejich interpretačních návycích.
Literatura
Kouba, Jan. ABC hudebních slohů. Praha, Editio Supraphon, 1988. Brown, Howard Mayer. Embellishing Sixteenth-Century Music. Oxford, Oxford University Press, 2002. Burney, Charles. Hudební cestopis 18. věku. Praha, SHV, 1966. Kohoutek, Ctirad. Hudební styly z hlediska skladatele. Praha, Panton, 1976. Pečman, Rudolf. Sloh a hudba. Brno, Masarykova univerzita, 1996. Bajer, Jiří. Teorie a dějiny hudební interpretace. In: Hudební věda II. Praha, SPN, 1988. V. Frankl. Člověk hledá smysl. Úvod do logoterapie. Mozart, Leopold. Důkladná škola na housle. Praha, AMU, 2000. M. Franěk. Hudební psychologie. L. Burlas. Komunikatívny dynamizmus. Quantz, Johann Joachim. Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu. Praha, Editio Supraphon, 2000. Muffat, Georg. První poznámky o hraní francouzských baletů podle metody zesnulého pana de Lully. Brno, JAMU, 2002. Z. Burowska. Psychodydaktyka muzyczna. Zarys problematyki. M. Holas. Psychologie hudby v profesionální hudební výchově. Bach, Carl Philipp Emanuel. Úvaha o správném způsobu hry na klavír. Brno, JAMU, 2002.
Požadavky
Minimálně 70% účast ve cvičeních. Aktivní práce ve cvičeních v intencích látky rekapitulované a prohloubené v přednáškách. Samostatné studium zadané literatury a pramenů.
Garant
PhDr. Martin Celhoffer, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Martin Celhoffer, Ph.D.PhDr. Martin Celhoffer, Ph.D.