Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Analýza skladeb 20. a 21. století (KTD / DAS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTD / DAS - Analýza skladeb 20. a 21. století, Fakulta umění, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Literatura

SMOLKA, J. a kol. Dějiny hudby. Praha: TOGGA, 2001. ISBN 80-902912-0-1.HRČKOVÁ, N. Dejiny hudby VI. Hudba 20. storočia (1). Bratislava: Ikar, 2005. ISBN 80-551-1214-2.SCHNIERER, M. Hudba 20. století. Brno: JAMU, 2005. ISBN 80-86928-06-3.KOHOUTEK, C. Hudební kompozice. Stručný komplexní pohled z hlediska skladatele. Praha: Editio Supraphon, 1989. ISBN 80-7058-150-6.FALTUS, L. Hudební sémiotika pro skladatele. Brno: JAMU, 1993. ISBN 80-85429-14-4.CSERES, J. Hudobné simulakrá. Bratislava: Hudobné centrum, 2001. ISBN 80-88884-30-6.IŠTVAN, M. Jednohlas v soudobé hudbě. Brno: JAMU, 1989. FALTUS, M. - MAREK, Z. K sémantické analýze hudebního díla. Praha, 1982. KAPR, J. Konstanty. Nástin metody osobního výběru zvláštních znaků skladby. Praha-Bratislava: Panton, 1967. GODÁR, V. Luk a lýra. Šesť pohľadov na hudobnú poetiku. Bratislava: Scriptorium Musicum, 2001. ISBN 80-88737-13-3.IŠTVAN, M. Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě. Praha: Panton, 1973. MARTINÁKOVÁ, Z. Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia. Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 2000. ISBN 80-85182-69-6.LOUDOVÁ, I. Moderní notace a její interpretace. Praha: HAMU, 1998. ISBN 80-85883-31-7.NAVRÁTIL, M. Nástin vývoje evropské hudby 20. století. Ostrava: MONTANEX, 1996. ISBN 80-85300-26-5.RISINGER, K. Nauka o harmonii XX.století. Praha, 1978. RISINGER, K. Nauka o hudební tektonice 20. století. 1. a 2. díl. Praha: Akademie múzických umění, 1998. ISBN 80-85883-34-1.RISINGER, K. Nauka o kontrapunktu 20. století. Praha, 1984. ŠŤASTNÝ, J. Otázky tvůrčího myšlení u skladatelů Aloise Piňose a Romana Bergera. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-46-2.ZOUHAR, V. Postmoderní hudba? Německá diskuse na sklonku 20. století. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0973-9.BERGER, R. Predpoklady adekvátnosti analýzy. In: Musica viva I. s. 56-77. Bratislava: OPUS, 1980. SCHNIERER, M. Proměny hudebního klasicizmu. 1. vyd. Praha: Academia, 2005. ISBN 80-200-1207-9.ŠTĚDROŇ, M. Sedm analýz. Brno: Masarykova univerzita, 1999. HRUŠOVSKÝ, I. Slovenská hudba v profiloch a rozboroch. Bratislava: Štátne hudobné vydavateľstvo, 1964. IŠTVAN, M. Struktura a tvar hudebního objektu. Brno: JAMU, 1978. VOLKOV, S. Svědectví Dmitrije Šostakoviče. Praha: AMU, 2005. ISBN 80-7331-050-3.SCHNIERER, M. Svět orchestru 20. století II. Praha: Academia, 1998. ISBN 80-200-0668-0.VÁLEK, J. Teorie kompoziční praxe. Praha: Panton, 1989. PIŇOS, A. Tónové skupiny. Praha: Supraphon, 1971. KOFROŇ, P. Třináct analýz. Praha: H & H, 1996. JIRÁNEK, J. Úvod do historie hudební analýzy a teorie sémantické hudební analýzy. Praha: SPN & AMU, 1991. MEDEK, I. Úvod do procesuality jako komplexní kompoziční metody. Brno: JAMU, 1996. ISBN 80-85182-69-6.FUKAČ, J. - JIRÁNEK, J. - POLEDŇÁK, I. - VOLEK, J. Základy hudební sémiotiky I., II., III. Brno, 1992. ŠTĚDROŇ, M. Základy mikrotektoniky (9 analýz). Brno: Masarykova univerzita, 1991.

Požadavky

Maloskupinové nebo individuální konzultace minimálně 2x/sem., harmonogram po dohodě s přednášejícím.

Garant

Mgr. Dr. Phil. Viktor Velek, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Dr. Phil. Viktor Velek, Ph.D.