Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář současného světového umění 3 (KTD / MEJI9)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTD / MEJI9 - Seminář současného světového umění 3, Fakulta umění, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Zkoumání institucionálního rámce v umění. Antropologický model projektového umění a umělec jako kurátor (Marcel Broothaers, Michael Ascher, Hans Haacke, Chris Burden, Joseph Kosuth, Mark Dion, Gabriel Orozco, Rirkrit Tiravanja).2. Současné podoby angažovaného a participativního umění. Pokus o sociální transformaci skrze interakci komunit. Umění a veřejný prostor. Public Art a New Genre Public Art. (Act-up, Group Material, Krzystof Wodiczko, Felix Gonzales-Torres, Zoe Leonard, Rirkrit Tiravanja, Francis Al?s, Thomas Hirschhorn,).3. Rozšiřování geografických hranic. Umění v éře postkolonialismu. Od pařížské výstavy "Les Magiciens de la terre" až po Documenta 11 (Okwui Enwezor).4. Umění v době globalizace a "post-mediálních" podmínkách (Alighiero Boetti, Allan Secula, Mark Lombardi, Julie Mehretu, Lothar Baumgarten, Cai Guo-Qiang.

Získané způsobilosti

- orientace v probíraných slohových epochách- osvojení a aplikace odborné terminologie - proniknutí k podstatě vybraného uměleckého díla skrze vytvoření jeho parafráze- schopnost kritické práce s odborným textem- schopnost samostatně zpracovat seminární práci - schopnost prezentovat výsledky seminární práce před plénem

Literatura

Eleanor Heartney. Art&Today. London, 2008. Jiří Ševčík - Pavlína Morganová - Terezie Nekvindová - Dagmar Svatošová (eds.). České umění 1980 - 2010. Texty a dokumenty. Praha, 2011. Tom Finkelpearled. Dialogues in Public Art. MIT Press, 2010. Hakim Bay. Dočasná autonomní zóna. Praha, 2004. Tomáš Pospiszyl. Konec Programů, in: Karel Císař-Terezie Petišková (eds.), Dějiny umění 12, s. 151-190. Praha, 2002. Lenka Sýkorová. Konečně spolu. Ústí nad Labem, 2013. Jan Zálešák. Kritické umění a kurátorství v nejisté době, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 8, s. 22-41. 2010. Nato Thompson (ed.). Living as Form. Socially Engaged Art from 1991-2011. MIT Press, 2012. Jean-Hubert Martin a kol. Magiciens de la terre: Centre Georges Pompidou, Musee national d art moderne, La Villette, la Grande Halle. Paris, 1989. Suzanne Lacy (ed.). Mapping the Terain. New Genre Public Art. Seattle, 1995. Maria Lind. Obrat ke spolupráci, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 1-2, s. 38-63. 2007. Nicolas Bourriaud. Postprodukce. Praha, 2004. Peter Wollen. Raiding the Icebox. Reflections on Twentieth-Century Culture. Bloomington, 1993. Claire Bishop. Řízení reality. Spolupráce a participace v současném umění, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 1-2, s. 8-36. 2007. Judith Collins. Sculpture Today, s. 344-361. London, 2007. Nato Thompson - Gregory Sholette (eds.). The Interventionists: Users Manual for the Creative Disruption of Everyday Life. MASS MoCA, 2004. Homi Bhabha. The Location of Culture. London, 1994. James Clifford. The Predicament of Culture. Cambridge, 1988. Umělecké dílo ve veřejném prostoru, katalog výstavy, Sorosovo centrum současného umění. Praha, 1997. Amy Demseyová. Umělecké styly, školy a hnutí, s. 247-250. Praha, 2002. Hal Foster-Rosalind Kraussová-Yve-Alain Bois-Benjamin H.D. Buchloh. Umění po roce 1900. Praha, 2007. Jan Zálešák. Umění spolupráce. Praha, 2011. Taťána Podlesná, Trávníčková (Ludvík Hlaváček). Umění v občanské společnosti. Ústí n. Labem, 2011. Ingo F. Walther (ed.). Umění 20. století. Praha, 2004.

Požadavky

70% účast na přednáškách, práce z doporučenou literaturou, seminární práce, sledování aktuálního dění na výtvarné scéně

Garant

Mgr. Tomáš Knoflíček, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Tomáš Knoflíček, Ph.D.Mgr. Tomáš Knoflíček, Ph.D.