Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Nové trendy v ošetřovatelství (AUM / NTOIK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AUM / NTOIK - Nové trendy v ošetřovatelství, Lékařská fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Hodnoty pacienta, hodnotové konflikty v ošetřovatelstvíMultikulturní ošetřovatelství a transkulturní společnostKvalita života akutně ohrožených pacientůSpiritualita a religiozita, náboženství a nemocKoncepční modely v ošetřovatelství - jejich klasifikace, struktura, funkceSběr a analýza dat, formulace ošetřovatelských diagnóz, plánování a provádění ošetřovatelské strategie, hodnocení ošetřovatelský procesKvalita v ošetřovatelstvíNástroje pro zvyšování a měření kvality oš.péče, standardy kvality oš.péčePedagogika, andragogika a didaktické zásady vzdělávacího procesuEdukace - struktura edukační lekce, druhy edukace, edukační procesCv:Praktické možnosti využití koncepčních modelů při realizaci ošetřovatelského procesu u pacientů v intenzivní péčiTvorba standardů kvality péčeTechniky měření kvality ošetřovatelské péčeIdentifikace hodnot pacientů, hodnotové konfliktyPráce v pracovních skupinách - nácvik nedirektivního chování, nácvik rozhovoru s umírajícím a jeho blízkýmiProfesionální chování, strategie pro zlepšení komunikace mezi členy zdravotnického týmuPráce ve skupinách - řešení případových studií - stres, konfliktTvorba edukačního plánuVyužití edukace u konkrétních pacientů a blízkých osob, tvorba propagačního materiálu, poradenství.Metodika výchovné péče a základní výchovné prostředky.

Získané způsobilosti

- Student umí specifikovat pojem kvalita života v ošetřovatelské péči, kvalita u akutně ohroženého pacienta, kvalita života pacienta s chronickým onemocněním a handicapovaných, spiritualita a religiozita, náboženství a nemoc.- Student zná koncepční modely a umí je v praxi uplatnit- Student zná zdroje vyhodnocování kvality, zná oblasti, kterých se kvalita týká v rámci realizace ošetřovatelské péče, umí specifikovat indikátory kvality, jejich druhy, oblasti, které zahrnují. - Student umí vytvořit standardy kvality ošetřovatelské péče.- Student chápe význam pedagogiky, andragogiky a didaktických zásad vzdělávacího procesu, metod a forem výuky.- Student dokáže prakticky aplikovat edukaci u konkrétních pacientů a blízkých osob.- Student v praxi provádí sběr a analýzu dat, umí formulovat ošetřovatelskou diagnózu, plánovat a provádět ošetřovatelské strategie, hodnotit ošetřovatelský proces

Literatura

Beneš, M. Andragogika - filozofie - věda. I. vydání. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. ISBN 80-86432-03-3.IVANOVÁ, K. Etika ve zdravotnictví. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003. Šimek, J., Špalek, V. Filozofické základy lékařské etiky. GRADA, 2003. ISBN 80 247-0440-4.Mastiliaková, D. Holistické přístupy k péči o zdraví. NCONZO, 2007. ISBN 978-80-7013-457-3.IVANOVÁ, K. et al. Multikulturní ošetřovatelství I. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1212-1.DUŠOVÁ, B. Pedagogika a didaktika. Ostrava: Ostravská Univerzita, 2006.

Požadavky

Práce s odbornou literaturou, řešení případové studie, zpracování 1ks seminární prácePožadavky na studenta: Zpracování edukačního plánu Požadavky k zápočtu:75% úspěšnost v testukolokvium

Garant

Mgr. Ivana NytraPhDr. Renáta Zoubková

Vyučující

Mgr. Erika Hajnová FukasováMgr. Ivana NytraPhDr. Věra WolffováPhDr. Renáta ZoubkováMgr. Erika Hajnová FukasováMgr. Ivana NytraPhDr. Věra WolffováPhDr. Renáta Zoubková