Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Reflexní lokomoce dle Vojty (KRE / REFLO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRE / REFLO - Reflexní lokomoce dle Vojty, Lékařská fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Charakteristika předmětu:Náplní výuky v kurzu je princip Vojtovy metody a svalová práce těla ve výchozích polohách. Praktická cvičení techniky Vojtovy metody probíhají u pacientů dětského i dospělého věku.Přehled probírané látky (2 výukové týdny):- Úvodní a závěrečný rozhovorCíl: seznámení se s účastníky kurzu, jejich předpoklady a problémy, vzájemná výměna zkušeností, organizace kurzu- Ontogeneze motoriky dítěte, hodnocení motoriky, pravidla vyšetřeníCíl: seznámení se se senzomotorickým vývojem globálních modelů ontogenezeObsah výuky: motorická ontogeneze - proces zrání a diferenciace, globální model - genetická vloha- Modely reflexní lokomoce - praktická cvičení na soběCíl: aktivace reflexního plazení, otáčení a 1. pozice, posuzování viditelných reakcíObsah výuky: definovaná výchozí poloha reflexního plazení, otáčení, 1. pozice, lokalizace zón a směr tlaku, hodnocení vznikajících reakcí- Modely reflexní lokomoce - teorie (kineziologická a svalová analýza)Cíl: pochopení kineziologického obsahu a svalové analýzy, rozpoznání modelů motorické ontogeneze v modelech reflexní lokomoce.Obsah výuky: analýza kineziologického obsahu a svalové funkce, svalová diferenciace, srovnání dílčích modelů motorické ontogeneze a reflexní lokomoce- Praxe - vyšetření a terapie pacientaCíl: procvičování kineziologické analýzy pacienta (stanovení nejvyššího globálního modelu, konstantních odchylek) a aktivace reflexní lokomoce, zhodnocení výsledků aktivace pod vedením třetí osoby, schopnost zajištění dětského pacienta v polohách reflexní lokomoceObsah výuky: praktické provedení aktivace reflexní lokomoce a kineziologické analýzy, spolupráce s různými pacienty a jejich doprovodem, základní instruktáž doprovodné osoby, nácvik základních poloh na cvičných pannách, aplikace těchto poloh u dětských pacientů- Obecné teoretické přednášky se vztahem k tématu reflexní lokomoceCíl: rozšíření znalostí studentů pro lepší pochopení Vojtova principuObsah výuky: kapitoly z neurofyziologie řízení pohybu, způsob použití Vojtovy metody u vybraných diagnóz, problematika nedonošených dětí a způsob vedení dětského pacienta a jeho doprovodu v terapii- TestCíl: ověření pochopení přednášené látky, splnění požadavků k zápočtu- Závěr, závěrečný rozhovorCíl: diskuse, řešení dalších otázek ze strany studentů

Získané způsobilosti

Student - získá rozšířené znalosti z vývojové kineziologie a Vojtova terapeutického principu- je schopen popsat a zhodnotit spontánní hybnost kojence, dítěte i dospělého pacienta- dokáže aktivovat jednotlivé modely reflexní lokomoce dle Vojty v praxi

Literatura

Vojta, V. Mozkové hybné poruchy v kojeneckém věku. Grada Publishing, Praha, 1993. ISBN 80-8524-98-3.Orth, H. Dítě ve Vojtově terapii. Příručka pro praxi. České Budějovice: KOPP., 2009. ISBN 978-80-7232-378-4.Trojan S., Druga, J. a kol. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka. Grada Publishing, Praha, 1996. ISBN 80-7169-257-3.Bartko, D., Drobný, M. Neurológia. Osveta, 1990. Kolář, P. a kol. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2010. ISBN 978-80-7262-657-1.Vojta, V., Peters, A. Vojtův princip. Praha: Grada, 1995.

Požadavky

Docházka na výuku, průběžné studium probírané látky a doporučené literatury.

Garant

Bc. Věra Kováčiková

Vyučující

Bc. Věra KováčikováMgr. Miroslav Kutín