Předmět Specifika edukace v pediatrii (UOM / 1NPSE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UOM / 1NPSE - Specifika edukace v pediatrii, Lékařská fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vzdělávání dospělých - úvod do problematiky, zásady vzdělávání dospělých, cíle, motivační faktory. Edukace klientů/pacientů a jejich rodin, specifika edukace zvláštních skupin nemocných2. Struktura edukačního plánu, druhy, formy, faktory edukace, edukační prostředí. Zásady tvorby edukačních materiálů (leták, brožura, pomůcka, plakát, apod.), zásady moderní prezentace3. Specifika edukace v ošetřovatelské péči v pediatrii.Sestavení edukačního plánu a projektu na zvolené téma na základě teorie předmětu a jeho prezentace s následnou diskuzí ve skupině.4. Vytvoření edukačního materiálu (leták, brožura, pomůcka, plakát, apod.) pro péči o dítě, rodinu. Alternativní vyučovací metody používané při edukaciKorespondenční úkoly a samostudium:Formou samostudia zjistit jaký má vztah pedagogika k jiným vědám, ze kterých využívá poznatky dětská sestra při výchovně vzdělávacím procesu u dětí.Vyhledat zásady výchovného působení, které při edukaci uplatňuje dětská sestra.Zmapování výchovných stylů v rodinách.Sestavení edukačního plánu a projektu na zvolené téma na základě teorie předmětu, využít alternativních vyučovacích metod.
Získané způsobilosti
Student dokáže zhodnotit potřebu a schopnost edukace jednotlivých dětí, rodin.Student dokáže aplikovat a integrovat poznatky základních preklinických a klinických disciplín do předmětu.Student dokáže zpracovat edukační plán u dítěte s vybraným onemocněním. Student demonstruje edukaci dítěte, rodiny na vybrané téma.Student zná základní pedagogické zásady, alternativní vyučovací metody.Student zná základní didaktické metody.Student umí připravit projekt edukačního programu při vlastní realizaci edukačních plánů, edukačních jednotek.
Literatura
SIKOROVÁ, L. Dětská sestra v primární a komunitní péči. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3592-4.nullMagurová, D., Majerníková, Ľ. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. 1. vyd. Martin: Osveta, 2009. ISBN 978-80-8063-326-4.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.MAGUROVÁ, D. Základy edukácie a jej využitie v ošetrovateĺskej praxi. Prešov: Prešovská Univerzita v Prešove, 2008. ISBN 978-8068-834.JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.POSPÍŠIL, R., VLČKOVÁ, K. Úvod do pedagogiky. ELPORTÁL, Brno: MU Brno, 2006. ISBN 88. ISSN 1802-128.
Požadavky
Účast na seminářích 90%, písemné vypracování edukačních plánů a jejich prezentace.
Garant
PhDr. Lucie Sikorová, Ph.D.