Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Edukace v ošetřovatelství (UOM / EDUKS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UOM / EDUKS - Edukace v ošetřovatelství, Lékařská fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Základní pojmy související s edukací, historie, typy učení, edukační lekce a její struktura.Edukace ve zdravotnickém prostředí.Primární, sekundární a terciální edukace.Fáze plánování a realizace edukační lekce- stanovení cíle- motivace- didaktické zásady- didaktické pomůcky- didaktické metody- záznam a hodnocení edukaceAlternativní vyučovací metody používané při edukaci klienta/kySpecifika edukace u pacientů s onkologickým onemocněním.Specifika edukace u pacientek s gynekologickým onemocněnímSpecifika edukace u pacientů s kožním onemocněnímSpecifika edukace u pacientů se zrakovým a sluchovým postiženímSpecifika edukace u pacientů s psychiatrickým onemocněnímSpecifika edukace u pacientů s onemocněním pohybového ústrojíSpecifika edukace u pacientů s infekčním onemocněníSpecifika edukace u pacientů s krevními chorobami

Získané způsobilosti

Student zná základní pedagogické zásady.Student zná základní didaktické metody.Student dokáže zhodnotit potřebu a schopnost edukace jednotlivých pacitnů/klientů.Student dokáže aplikovat a integrovat poznatky základních preklinických a klinických disciplín do předmětu.Student dokáže zpracovat edukační plán.Student demonstruje edukaci pacientů/klientů na vybrané téma.

Literatura

GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc : Hanex, 2007. Kuberová, H. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1.nullMagurová, D., Majerníková, Ľ. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. 1. vyd. Martin: Osveta, 2009. ISBN 978-80-8063-326-4.NEMCOVÁ, J., HLINKOVÁ, E. Moderná edukácia v ošetrovateĺstve. Martin: Osveta, 2010. ISBN 978-80-8063-321-9.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha : Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-502-2.Kozierová, B. - Erbová, G. - Olivieriová, R. Ošetrovateľstvo 1. a 2. Martin : Osveta, 1995. ISBN 80-217-0528-0.MUŽÍK, J. Řízení vzdělávacího procesu. Andragogická didaktika. Praha : Wolters Kluver ČR, a.s., 2011. ISBN 978-80-7357-581-6.RENOTIÉROVÁ, M. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc : UP, 2006. KALHOUST, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha : Portál, 2001.

Požadavky

100% aktivní účast na cvičení, splnění písemného testu na 70 %

Garant

Mgr. Eva Janíková

Vyučující

Mgr. Eva JaníkováMgr. Lenka Šátekovádoc. PhDr. Yvetta Vrublová, Ph.D.