Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Gerontagogické intervence (UOM / GGIP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UOM / GGIP - Gerontagogické intervence, Lékařská fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Aktivní stáří jako cíl animace - Idea aktivního stáří. Aktivní stáří a jeho aspekty.2. Animace - Animace a moderní péče o seniory. Animace a její terminologické vymezení. Animace a aktivity. Animace a komunikace. Animace a personál.3. Animační programy - Animační programy v zařízeních pro seniory. Kategorie animačních programů (Zábavné aktivity; Zájmová činnost; Aktivity s terapeutickým záměrem). Animační programy mimo zařízení pro seniory.4. Organizace animačních programů - Animátor a jeho úloha. Úloha dalšího personálu. Zásady při vytváření animačních programů. Motivace klientů a propagace aktivit. Materiální zázemí animačních programů.5. Spolupráce s veřejností - Spolupráce s rodinou a přáteli. Spolupráce se státními institucemi. Spolupráce s dalšími zařízeními pro seniory. Spolupráce s dobrovolníky a místní komunitou.6. Animační aktivity s terapeutickým záměrem - Psychoterapie. Arteterapie. Muzikoterapie. Dramaterapie. Zooterapie. Ergoterapie. Terapie zahradničením. Terapie pohybem.7. Validační terapie - Cíle a vymezení validační terapie. Historie a současnost validační terapie. Principy a zásady validační terapie. Průběh validační terapie.8. Reminiscenční terapie - Vzpomínání a jeho role v lidském životě. Historie a současnost reminiscenční terapie. Formy a zdroje reminiscenční terapie. Skupinová a individuální reminiscenční terapie. Principy úspěšné reminiscence. Přínos reminiscenční terapie. Konkrétní reminiscenční aktivity.9. Kognitivně-tréninkové programy pro seniory - Trénování paměti jako součást péče o seniory. Organizační zázemí trénování paměti. Cíle a předpoklady trénování paměti. Rady a návrhy na trénování paměti.10. Animace u klientů se specifickými potřebami - Charakteristika demencí. Komunikace s klienty postiženými demencí. Animační programy u klientů postižených demencí. Konkrétní návrhy na činnosti pro klienty postižené demencí. Trénování paměti u klientů postižených demencí.11. Aplikace animačních programů do praxe - Animační programy motivované průběhem kalendářního roku. Realizace animačních programů podle tématu. Animační aktivity s terapeutickým záměrem.

Získané způsobilosti

Student zná význam animace a specifikuje animační programy.Student umí organizovat animační programy.Student používá animační techniky s terapeutickým záměrem, validační terapii, reminiscenční terapii.Student aplikuje kognitivně tréninkové programy pro seniory.Student aplikuje animační programy do praxe.

Literatura

Valenta, M. Dramaterapie. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-586-5.Muhlpachr, P., Staníček, P. Geragogika pro speciální pedagogy. Brno: MU, 2001. ISBN 80-210-2510-7.ŠPATENKOVÁ, N. Gerontagogické intervence. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2011. ISBN 978-80-7464-085-8.KLEVETOVÁ, D., DLABALOVÁ, I. Motivační prvky při práci se seniory. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2169-9.Halpern, S., Lingerm, A.H. Muzikoterapie. Praha: Eko-konzult, 2005. ISBN 80-8079-044-2.Špatenková, N., Bolomská, B. Reminiscenční terapie. Galén: Praha, 2011. ISBN 978-807262-711-0.Campbellová, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-428-1.Zgola, J. M. Úspěšná péče o člověka s demencí. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0183-9.Holczerová, V., Dvořáčková, D. Volnočasové aktivity pro seniory. Praha, 2013. ISBN 978-80247-4697-5.

Požadavky

80% účast, písemný test,příprava a realizace animačního programu u skupiny seniorů v rámci Akademie třetího věku.

Garant

PhDr. Radka Bužgová, Ph.D.PhDr. Renáta Zeleníková, PhD.