Předmět Specifika edukace v komunitní péči (UOM / KSEK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UOM / KSEK - Specifika edukace v komunitní péči, Lékařská fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsahové zaměření seminářůSpecifika edukace v porodní asistenci - komunitní péči.Sestavení edukačního plánu pro kurz prenatální přípravy, vytvoření edukačního materiálu (leták, brožura, pomůcka, plakát).Sestavení plánu pro výchovu k reprodukčnímu zdraví dětí a mládeže v komunitní péči; vytvoření edukačního materiálu (leták, brožura, pomůcka, plakát).Sestavení edukačního plánu u ženy v období těhotenství a porodu, vytvoření edukačního materiálu (leták, brožura, pomůcka, plakát).Sestavení edukačního plánu u ženy v období šestinedělí v komunitní péči, vytvoření edukačního materiálu (leták, brožura, pomůcka, plakát).Sestavení edukačního plánu u ženy s gynekologickým onemocněním v komunitní péči, vytvoření edukačního materiálu (leták, brožura, pomůcka, plakát).Sestavení edukačního plánu a projektu na zvolené téma na základě teorie předmětu a jeho prezentace s následnou diskusí ve skupině.Korespondenční úkoly a samostudiumFormou samostudia zjistit jaký má vztah pedagogika k jiným vědám, ze kterých využívá poznatky porodní asistentka při výchovně vzdělávacím procesu.Vyhledat zásady výchovného působení, které porodní asistentka při edukaci uplatňuje.Zmapování výchovných stylů v rodinách.Sestavení edukačního plánu a projektu na zvolené téma na základě teorie předmětu, využít alternativních vyučovacích metod.
Získané způsobilosti
Student dokáže zhodnotit potřebu a schopnost edukace jednotlivých pacientek/klientek.Student dokáže aplikovat a integrovat poznatky základních preklinických a klinických disciplín do předmětu.Student dokáže zpracovat edukační plán u ženy v období těhotenství, porodu, v šestinedělí a u ženy při gynekologickém onemocnění v komunitní péči.Student demonstruje edukaci pacientek/klientek na vybrané téma.Student dokáže připravit projekt edukačního programu při vlastní realizaci edukačních plánů, edukačních jednotek.
Literatura
DUŠOVÁ, B. Edukace v porodní asistenci. Distanční text. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006. Magurová, D., Majerníková, Ľ. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. 1. vyd. Martin: Osveta, 2009. ISBN 978-80-8063-326-4.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.MAGUROVÁ, D. Základy edukácie a jej využitie v ošetrovateĺskej praxi. Prešov: Prešovská Univerzita v Prešove, 2008. ISBN 978-8068-834.JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.POSPÍŠIL, R., VLČKOVÁ, K. Úvod do pedagogiky. ELPORTÁL, Brno: MU Brno, 2006. ISBN 88. ISSN 1802-128.
Požadavky
Účast na seminářích 90%, písemné vypracování edukačních plánů a jejich prezentace.
Garant
doc. PhDr. Yvetta Vrublová, Ph.D.