Předmět Modul III.-pedagogika a didaktika (UOM / M3PED)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UOM / M3PED - Modul III.-pedagogika a didaktika, Lékařská fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsahová témata:1. Pedagogika a didaktika 3 hod. teor. + 2 hod. prakt. + 5 hod. samostudium- pedagogika - pedagogika jako věda o výchově, podstata výchovy, výchovné cíle a znaky, vztah výchovy a vzdělávání, pedagogické disciplíny- profese učitele a jeho charakteristiky, profesiogram učitele, autorita učitele, osobnostní předpoklady- vedení studentů v průběhu výuky, komunikace ve výuce, řeč učitele2. Základy didaktiky pedagogiky 2 hod. teor. + 3 hod. prakt. + 5 hod. samostudium- vzdělávací proces - didaktické zásady, didaktická technika ve výuce, pedagogické dokumenty- vyučovací metody - klasifikace vyučovacích metod, metody slovního projevu- metody aktivizační, názorné, pracovní- praktické a emocionální potřeby studentů - klima třídy, motivace studentů- praktická ukázka vyučovací hodiny- metody aktivizační, názorné, pracovní3. Didaktika klinické praxe 1 hod. teor. + 2 hod. prakt. + 3 hod. samostudium- organizační formy výuky - učitelova dílna - vyučovací hodina- činitelé ovlivňující volbu vyučovacích metod- problémové vyučování, proces problémové výuky4. Edukace v ošetřovatelství 1 hod. teor. + 2 hod. prakt. + 3 hod. samostudium- edukace v ošetřovatelství, pojem edukace, potřeba edukace, struktura edukační lekce- druhy edukace v ošetřovatelství, pojetí edukace- edukační proces v ošetřovatelství, determinanty edukačních procesů, fáze edukačního procesu- metodika edukačního procesu, tým a klient, cíl a obsah učebního programu, metodika výuky, edukační metody, organizace výuky, faktory ovlivňující schopnost učit se u dospělých klientů, přístupy k edukaci dospělých klientů- alternativní vyučovací metody při edukaci klienta, klasifikace alternativních vyučovacích metod, ukázka použití alternativní vyučovací metody5. Portfolio 1 hod. teor. + 1 hod. prakt. + 2 hod. samostudium- účel, struktura a obsah portfolia- portfolio studenta a jeho dokumentace- portfolio mentora a jeho dokumentace
Literatura
Kuberová, H. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1.nullSVĚRÁKOVÁ, M. Edukační činnost sestry. Úvod do problematiky. Praha: Galén, 2012. ISBN 978-80-7262-845-2.nullJUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.Drahovzal, J., Kilián, O., Kohoutek, R. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido, 1997. Pehács, J., Paška, P. Dospelý člověk v procese výchovy. Bratislava: Stimul, 1995. Čornaničová, R. Edukácia seniorov. Bratislava: UK, 1998. HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-087-1.Tůma, M. Metody výchovy a vzdelavania dospelých. Bratislava: Obzor, 1987. Nemcová, J., Hlinková, E. a kol. Moderná edukácia v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, 2010. ISBN 978-80-8063-321-9.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2002. Obst, O. Pedagogika. Olomouc: Andragogé - centrum otevřeného a distančního vzdělávání, 2000. DVOŘÁČEK, J. Pedagogika pro učitele odborných předmětů. Vysoká škola ekonomická v Praze: Oeconomica, 2005. ISBN 80_245-0886-9.ZÁVODNÁ, V. Pedagogika v ošetrovateĺstve. Martin: Osveta, 2005. ISBN 80-8063-193-X.
Požadavky
účast na konzultacích, studium dokumentů, písemné vypracování vyučovací hodiny a edukační jednotky18 hodin samostatná práce a studium
Garant
PhDr. Renáta Zeleníková, PhD.