Předmět Ošetřovatelský proces a dokumentování (UOM / O1OPD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UOM / O1OPD - Ošetřovatelský proces a dokumentování, Lékařská fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:Vymezení oboru a zaměření ošetřovatelství, role a kompetence sestry.Systémy poskytování ošetřovatelské péče.Charakteristika ošetřovatelského procesu.Charakteristika ošetřovatelské dokumentace.Systémy dokumentování.Metodika posuzování pacienta/klienta a ošetřovatelské diagnostiky.Dokumentování posouzení stavu potřeb a diagnostického závěru.Plánování ošetřovatelské péče, dokumentování plánování ošetřovatelské péče.Realizace a hodnocení ošetřovatelské péče, dokumentování realizace a hodnocení ošetřovatelské péče.Další ošetřovatelská dokumentaceCvičení:Praktické procvičování vedení rozhovoru pro posouzení stavu potřeb pacientaDokumentování rozhovoru, scriningová vyšetřeníPraktické procvičování dokumentování výstupů posouzení a diagnostického závěruPraktické procvičování plánování ošetřovatelské péče a její dokumentováníPraktický nácvik dokumentování realizace a hodnocení ošetřovatelské péčeKorespondenční úkoly a samostudium:Analyzovat plány ošetřovatelské péče na vlastním pracovišti a navrhnout aktualizaci.Seznámit se systémy dokumentování používané v zahraničíPorovnat různé způsoby dokumentování ošetřovatelské péče a na základě argumentace zvolit nejvhodnější typ dokumentování pro pacienty s odlišným typem onemocnění.Připravit kazuistiku nemocného a vyhotovit kompletní ošetřovatelskou dokumentaci.
Získané způsobilosti
Student charakterizuje jednotlivé fáze ošetřovatelského procesu.Student analyzuje výhody ošetřovatelského procesu pro sestru a pacienta.Student porovnává rozdílné systémy dokumentování.Student je schopen aplikovat ošetřovatelský proces v případových studiích.Student samostatně navrhuje plány ošetřovatelské péče a vede denní záznamy sestry.Student je schopen připravit vhodnou dokumentaci pro rozdílné kategorie pacientů.Student charakterizuje jednotlivé fáze ošetřovatelského procesu.Student analyzuje výhody ošetřovatelského procesu pro sestru a pacienta.Student porovnává rozdílné systémy dokumentování.Student je schopen aplikovat ošetřovatelský proces v případových studiích.Student samostatně navrhuje plány ošetřovatelské péče a vede denní záznamy sestry.Student je schopen připravit vhodnou dokumentaci pro rozdílné kategorie pacientů.
Literatura
nullHERDMAN, T.H. Ošetřovatelské diagnózy. Definice&klasifikace 2012-2014. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4328-8.MAREČKOVÁ, J. Ošetřovatelské diagnózy v NANDA doménách. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1399-3.nullCOX, H., et al. Clinical Application of Nursing Diagnosis. Philadelphia: F.A. Davis Company, 4 vyd., 2002. ISBN 0-8036-0913-2.GORDON, M. et al. Nursing Diagnoses: Definitions & Classification 2001-2002. Philadelphia. NANDA, 2001- 2002. 256 s. ISBN 09637042.73.JOHNSON, M. et al. Nursing Diagnoses, Outcomes & Interventions. NANDA, NOC, and NIC Linkages. St. Louis : Mosby, 532 s., 2004. ISBN 0-323-01212-4.
Požadavky
absolvování přednášek a cvičení - minimální docházka 80 %průběžné plnění korespondenčních úkolů a samostudiavypracování semestrální prácepísemný test
Garant
PhDr. Lucie Sikorová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Hana LukšováPhDr. Lucie Sikorová, Ph.D.PhDr. Renáta Zeleníková, PhD.Mgr. Hana LukšováPhDr. Lucie Sikorová, Ph.D.PhDr. Renáta Zeleníková, PhD.