Předmět Odborná praxe 3 (UOM / OPRA3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UOM / OPRA3 - Odborná praxe 3, Lékařská fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Výkony a jejich četnostOdborná praxe na pracovišti akreditovaného zařízení poskytující péči v dětské a dorostové psychiatrii (2,5 dne tj. 20 hodin)Četnost x Výkony2 x Příjem, překlad, propuštění dítěte s duševní poruchou2 x Vypracování, realizace a hodnocení plánu oš. péče, včetně edukace pacienta a jeho blízkých s vybraným onemocněním2 x Příprava dítěte na terapeutické vycházky, výchovná zaměstnání a aktivity včetně realizace2 x Příprava dítěte na speciální diagnostické a terapeutické výkony2 x Zajištění bezpečného a výchovného prostředí, strategie zvládání mimořádných událostí2 x Vedení dětí ke zvládání aktivit denního života2 x Sledování a posuzování změn zdravotního stavu dítěte s vybranou duševní poruchou2 x Vytvoření plánu vedení dítěte k soběstačnosti v sebeobsluze1 x Posouzení aktuálního stavu schopností a dovedností handicapovaných dětíOdborná praxe na neakreditovaném pracovišti (5 dnů, tj. 40 hodin)Četnost x Výkony2 x Příjem, překlad, propuštění dítěte s duševní poruchou2 x Vypracování, realizace a hodnocení plánu oš. péče, včetně edukace pacienta a jeho blízkých s vybraným onemocněním2 x Příprava dítěte na terapeutické vycházky, výchovná zaměstnání a aktivity včetně realizace2 x Příprava dítěte na speciální diagnostické a terapeutické výkony2 x Zajištění bezpečného a výchovného prostředí, strategie zvládání mimořádných událostí2 x Sledování a posuzování změn zdravotního stavu dítěte s vybranou duševní poruchou2 x Vedení dítěte ke zvládání aktivit denního života2 x Posouzení aktuálního stavu schopností a dovedností handicapovaných dětí2 x Vytvoření plánu vedení dítěte k soběstačnosti v sebeobsluzeOdborná praxe na pracovišti akreditovaného zařízení poskytující výchovnou péči dětem do 3 let věku (2,5 dne, tj. 20 hodin)Četnost x Výkony2 x Posouzení aktuální úrovně schopností a dovedností dětí, vedení záznamu2 x Plán, organizace, vedení výchovných aktivit u dětí do 3 let věku 2 x Realizace herní výchovné aktivity pro děti a rodiče v přípravě na soběstačnost v péči v domácím prostředí2 x Rozhovor, beseda s rodiči ke spolupráci na jednotném výchovném působení na dítěOdborná praxe na neakreditovaném pracovišti poskytující výchovnou péči dětem (5 dnů, tj. 40 hodin)Četnost x Výkony2 x Posouzení aktuální úrovně schopností a dovedností dítěte, vést záznam2 x Plán, organizace, vedení výchovných aktivit u dětí do 3 let věku2 x Realizace herní výchovné aktivity pro děti a rodiče v přípravě na soběstačnost v péči v domácím prostředí2 x Rozhovor, beseda s rodiči ke spolupráci na jednotném výchovném působení na dítě2 x Vypracování plánu preventivního opatření k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví pracovníků na vybraných dětských pracovištích
Získané způsobilosti
Student/ka:- umí posoudit aktuální zdravotní stav tělesného, duševního a sociálního vývoje, individuálních potřeb zdravých, nemocných dětí a sestavit plán ošetřovatelské péče respektující zvláštnosti přístupu k dětem v jednotlivých věkových obdobích,- umí poskytovat rady a pomoc rodičům, výchovným pracovníkům v péči a výchově dítěte do 3 let věku,- umí vyhodnocovat výchovné, sociální a léčebné prostředí ve zdravotnických a zvláštních dětských zařízeních, vytvářet stimulující prostředí pro zdravý rozvoj dítěte, sledovat psychomotorický vývoj dítěte, rozvíjet komunikační schopnosti dítěte,- umí zajišťovat aktivity pro naplňování volného času dětí výchovnými zaměstnáními a hrou- vykonávat činnosti specializované ošetřovatelské péče dítěti, které má poruchy duševního zdraví, nevyžaduje stálý dozor nebo použití omezujících prostředků z důvodu ohrožení života nebo zdraví dítěte a jeho okolí,- řešit zdravotní i zdravotně-sociální potřeby dítěte, spolupracovat s institucemi v oblasti péče o dítě a rodinu, státními i nestátními dětskými zdravotnickými zařízenímia zařízeními pro děti vyžadující zvláštní péči- edukovat rodiče nebo zákonné zástupce dítěte ve výchově a ošetřovatelské péči o dítě v jednotlivých vývojových obdobích a to převážně ve výživě, včetně kojení, hygieně a dále v oblasti preventivních prohlídek a dispenzární péče,
Literatura
HORT, V. a kol. Dětská a adolescentní psychiatrie. 2. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-404-5.SOBOTKOVÁ, D., DITTRICHOVÁ, J. Hra ve vývoji dětí v prvním roce života: význam hry v raném věku, úloha rodičů ve hře dítěte, vývoj hry od narození do 12 měsíců, individuální rozdíly u dětí, hra s tátou, proč si některé děti nehrají?. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1137-0.ZANOVITOVÁ, M., OVŠONKOVÁ, A., SIKOROVÁ, L. Metodika výchovné péče. Ostravská univerzita v Ostravě, 2011. ISBN 978-80-7368-839-4.MARKOVÁ, E.; VENGLÁŘOVÁ, M.; BABIAKOVÁ, M. Psychiatrická ošetřovatelská péče. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-24-71151-5.SLEZÁKOVÁ, L. a kol. Ošetřovatelství v pediatrii. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3286-2.VACUŠKOVÁ, M. a kol. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii. 1. část. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2009. ISBN 978-80-7013-491-7.
Požadavky
splnění požadovaného počtu výkonů, vypracování a obhajoba ošetřovatelské dokumentace vedené dle zásad ošetřovatelského procesu u zvoleného dítěte, předložení dokladu o absolvování praxe
Garant
PhDr. Lucie Sikorová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Lucie Sikorová, Ph.D.