Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Odborná praxe 3 (UOM / OPRK3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UOM / OPRK3 - Odborná praxe 3, Lékařská fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Výkony a jejich četnostOdborná praxe na pracovišti akreditovaného zařízení poskytující péči v dětské a dorostové psychiatrii (2,5 dne tj. 20 hodin)Příjem, překlad, propuštění dítěte s duševní poruchou 2xVypracování, realizace a hodnocení plánu oš. péče, včetně edukace pacienta a jeho blízkých s vybraným onemocněním 2xPříprava dítěte na terapeutické vycházky, výchovná zaměstnání a aktivity včetně realizace 2xPříprava dítěte na speciální diagnostické a terapeutické výkony 2xZajištění bezpečného a výchovného prostředí, strategie zvládání mimořádných událostí 2xVedení dětí ke zvládání aktivit denního života 2xSledování a posuzování změn zdravotního stavu dítěte s vybranou duševní poruchou 2xVytvoření plánu vedení dítěte k soběstačnosti v sebeobsluze 2xPosouzení aktuálního stavu schopností a dovedností handicapovaných dětí 2xOdborná praxe na neakreditovaném pracovišti (5 dnů, tj. 40 hodin)Příjem, překlad, propuštění dítěte s duševní poruchou 2xVypracování, realizace a hodnocení plánu oš. péče, včetně edukace pacienta a jeho blízkých s vybraným onemocněním 2xPříprava dítěte na terapeutické vycházky, výchovná zaměstnání a aktivity včetně realizace 2xPříprava dítěte na speciální diagnostické a terapeutické výkony 2xZajištění bezpečného a výchovného prostředí, strategie zvládání mimořádných událostí 2xSledování a posuzování změn zdravotního stavu dítěte s vybranou duševní poruchou 2xVedení dítěte ke zvládání aktivit denního života 2xPosouzení aktuálního stavu schopností a dovedností handicapovaných dětí 2xVytvoření plánu vedení dítěte k soběstačnosti v sebeobsluze 2xOdborná praxe na pracovišti akreditovaného zařízení poskytující výchovnou péči dětem do 3 let věku (2,5 dne, tj. 20 hodin)Posouzení aktuální úrovně schopností a dovedností dětí, vedení záznamu 2xPlán, organizace, vedení výchovných aktivit u dětí do 3 let věku 2xRealizace herní výchovné aktivity pro děti a rodiče v přípravě na soběstačnost v péči v domácím prostředí 2xRozhovor, beseda s rodiči ke spolupráci na jednotném výchovném působení na dítě 2xOdborná praxe na neakreditovaném pracovišti poskytující výchovnou péči dětem(5 dnů, tj. 40 hodin)Posouzení aktuální úrovně schopností a dovedností dítěte, vést záznam 2xPlán, organizace, vedení výchovných aktivit u dětí do 3 let věku 2xRealizace herní výchovné aktivity pro děti a rodiče v přípravě na soběstačnost v péči v domácím prostředí 2xRozhovor, beseda s rodiči ke spolupráci na jednotném výchovném působení na dítě 2xVypracování plánu preventivního opatření k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví pracovníků na vybraných dětských pracovištích 1x

Získané způsobilosti

Student umí posoudit aktuální zdravotní stav tělesného, duševního a sociálního vývoje, individuálních potřeb zdravých, nemocných dětí a sestavit plán ošetřovatelské péče respektující zvláštnosti přístupu k dětem v jednotlivých věkových obdobích.Student umí poskytovat rady a pomoc rodičům, výchovným pracovníkům v péči a výchově dítěte do 3 let věku.Student umí vyhodnocovat výchovné, sociální a léčebné prostředí ve zdravotnických a zvláštních dětských zařízeních, vytvářet stimulující prostředí pro zdravý rozvoj dítěte, sledovat psychomotorický vývoj dítěte, rozvíjet komunikační schopnosti dítěte.Student umí zajišťovat aktivity pro naplňování volného času dětí výchovnými zaměstnáními a hrou.Student vykonává činnosti specializované ošetřovatelské péče dítěti, které má poruchy duševního zdraví, nevyžaduje stálý dozor nebo použití omezujících prostředků z důvodu ohrožení života nebo zdraví dítěte a jeho okolí.Student řeší zdravotní i zdravotně-sociální potřeby dítěte, spolupracuje s institucemi v oblasti péče o dítě a rodinu, státními i nestátními dětskými zdravotnickými zařízeními a zařízeními pro děti vyžadující zvláštní péči.Student edukuje rodiče nebo zákonné zástupce dítěte ve výchově a ošetřovatelské péči o dítě v jednotlivých vývojových obdobích a to převážně ve výživě, včetně kojení, hygieně a dále v oblasti preventivních prohlídek a dispenzární péče.

Literatura

HORT, V. a kol. Dětská a adolescentní psychiatrie. 2. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-404-5.SOBOTKOVÁ, D., DITTRICHOVÁ, J. Hra ve vývoji dětí v prvním roce života: význam hry v raném věku, úloha rodičů ve hře dítěte, vývoj hry od narození do 12 měsíců, individuální rozdíly u dětí, hra s tátou, proč si některé děti nehrají?. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1137-0.ZANOVITOVÁ, M., OVŠONKOVÁ, A., SIKOROVÁ, L. Metodika výchovné péče. Ostravská univerzita v Ostravě, 2011. ISBN 978-80-7368-839-4.MARKOVÁ, E.; VENGLÁŘOVÁ, M.; BABIAKOVÁ, M. Psychiatrická ošetřovatelská péče. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-24-71151-5.SLEZÁKOVÁ, L. a kol. Ošetřovatelství v pediatrii. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3286-2.VACUŠKOVÁ, M. a kol. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii. 1. část. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2009. ISBN 978-80-7013-491-7.

Požadavky

Splnění požadovaného počtu výkonů, vypracování a obhajoba ošetřovatelské dokumentace vedené dle zásad ošetřovatelského procesu u zvoleného dítěte, předložení dokladu o absolvování praxe.

Garant

PhDr. Lucie Sikorová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Lucie Sikorová, Ph.D.