Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Potřeby člověka a ošetřovatel. diagnózy (UOM / PDVS1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UOM / PDVS1 - Potřeby člověka a ošetřovatel. diagnózy, Lékařská fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Týdny Obsahové zaměření seminářů1. Specifické zaměření oboru ošetřovatelství, vysvětlení pojmu potřeba člověka. Definice zdraví dle WHO, vymezení pojetí nemoci z hlediska ošetřovatelství, role klienta, sestry a jejich vzájemná interakce.2. Základní biologické potřeby člověka. Přehled klasifikací a taxonomií potřeb, hierarchie potřeb dle Maslowa, kategorizace dle Chlobové.3. Index viscerogenních potřeb dle Murraye, Index biogenních potřeb, Index psychogenních potřeb dle Hilgarda.4. Algoritmus uspokojování lidských potřeb a dynamika lidských potřeb. Vznik a vývoj NANDA, aliance NNN. Přehledná klasifikace diagnostických pojmů NANDA, definice ošetřovatelské diagnózy.5. Diagnostické domény, názvy ošetřovatelských diagnóz, diagnostický algoritmus dysfunkčních potřeb6. Diagnostická doména č.1. Podpora zdraví - vybrané ošetřovatelské diagnózy. Případová studie pacientky s narušenou podporou zdraví.7. Diagnostická doména č. 2 Výživa - vybrané ošetřovatelské diagnózy. Případová studie dívky se změnou výživy.8. Diagnostická doména č. 3 Vylučování a výměna - vybrané ošetřovatelské diagnózy. Případová studie pacienta s narušeným vylučováním.9. Diagnostická doména č. 4 Aktivita a odpočinek - vybrané ošetřovatelské diagnózy. Případová studie pacientky s narušenou pohybovou aktivitou.10. Prezentace seminárních prací.

Získané způsobilosti

- student popisuje vybrané taxonomie lidských potřeb- student používá objektivizované metody posuzování stavu potřeb při příjmu klienta do ošetřovatelské péče a v jejím průběhu- student identifikuje ošetřovatelské problémy pacientů/klientů - student charakterizuje ošetřovatelské diagnózy a ovládá jejich zařazení v NANDA doménách- student využívá schopnosti implementovat diagnostický algoritmus v ošetřovatelství- student formuluje ošetřovatelské diagnózy- student používá moderní terminologii v ošetřovatelské diagnostice

Literatura

HERDMAN, T.H. Ošetřovatelské diagnózy. Definice&klasifikace 2012-2014. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4328-8.MAREČKOVÁ, J. Ošetřovatelské diagnózy v NANDA doménách. Praha: Grada Publishing, 264s, 2006. ISBN 80-247-1399-3.COX, H., et al. Clinical Application of Nursing Diagnosis. Philadelphia: F.A. Davis Company, 4 vyd., 2002. ISBN 0-8036-0913-2.GORDON, M. et al. Nursing Diagnoses : Definitions & Classification 2001 - 2002. Philadelphia : NANDA, 2001 - 2002. 256 s, 2002. ISBN 09637042-73.RALPH, S.,et al. Nursing Diagnoses: Definitions & Classification 2003 - 2004. Philadelphia: NANDA, 2003 - 2004. 277s., 2004. ISBN -963704-9-X.JOHNSON, M. et al. Nursing Diagnoses, Outcomes & Interventions. NANDA, NOC, and NIC Linkages. St. Louis : Mosby, 532 s., 2004. ISBN 0-323-01212-4.Sikorová, L., Zeleníková, R. Potřeby člověka a ošetřovatelská diagnostika 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. ISBN 978-80-7464-210-4.

Požadavky

absolvování cvičení :100% (omluvená nepřítomnost 20%),písemné vypracování ošetřovatelské diagnostiky a její ústní preztentace

Garant

PhDr. Lucie Sikorová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Lucie Sikorová, Ph.D.