Předmět Didaktika němčiny 1 (CJP / 55DN1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CJP / 55DN1 - Didaktika němčiny 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Grundbegriffe der Didaktik, didaktische MethodenRolle des Lehrers ( Kommunikation und Interaktion in der Klasse )Rolle des Schülers, Lernmethoden und LernstrategienUnterrichten in heterogenen Klassen nach Bedarf der jüngeren Schüler( individuelle Konzepte und spezielle Methoden )Hörverstehen als Fähigkeit( Materialauswahl, Übungen und Aufgaben im Unterricht DaF )Lesenverstehen als Fähigkeit( Materialauswahl, Übungen und Aufgaben im Unterricht DaF )Bilder, Lieder und Spiele im Unterricht DaF
Získané způsobilosti
Na konci kurzu student - bude znát principy osvojování a učení se cizímu jazyku u dětí na 1. st. ZŠ - bude rozumět klíčovým obsahovým tématům a pojmům z didaktiky výuky cizích jazyků a dokáže je popsat (role učitele, role žáka, interakce ve třídě, individuální zvláštnosti, výuka slovní zásoby, užití gramatických struktur, deskriptory komunikativní kompetence podle Evropského jazykového portfolia)- dovede diskutovat o obsahových tématech kurzu dostatečně srozumitelně v cizím jazyce- dovede při přípravě mikro-vyučování v semináři využít teoretických znalostí v praktických pokusech při výuce cizího jazyka - dovede analyzovat a kriticky zhodnotit náslechy na škole a své vyučovací pokusy- prokáže komunikační a interakční kompetence v cizím jazyce při praktické výuce i při odborné kritické reflexi týkající se učitelské profese na úrovni B1.2
Literatura
ZAJÍCOVÁ, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Ostrava: OUP, 2002. ISBN 80-7042-605-5.BAUSCH, K.R. Handbuch Fremdsprachendidaktik. Tübingen: A. Francke, 1995. ISBN 3-8252-8043-8.DIEBOLD, M., EBI, R., u.a. Lernkontrollen im Deutschunterricht ( Theorie und Praxis des Prüfens in Primarschule und Sekundarstufe I ). Zürich: Sabe Verlagsinstitut für Lehrmittel, 1990. RAMPILLON, U. Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1996. ISBN 3-19-006967-0.LAREAU, I. Methodisch-didaktische Vorschläge für den Lehrer. München: Goethe-Institut, 1985. BENEŠ, E. a kol. Metodika cizích jazyků. Praha: SPN, 1970. SÁNCHEZ, J. Spielend Deutsch lernen. Interaktive Arbeitsblätter für Anfänger und Fortgestrittene. Berlin, München: Langenscheidt, 2003. ISBN 3-468-49988-4.UR, P., WRIGHT, A. (Hrsg.). 111 Kurzrezepte für den Deutschunterricht. Stuttgart: Ernst Klett Verlag, 1999. ISBN 3-12-768780-X.
Požadavky
Tvorba a předložení portfolia (záznamy z praxe, splněné úkoly reflektivního deníku, doplňkové materiály pro výuku AJ na 1. stupni ZŠ). DocházkaAktivní účast v hodináchSkupinová prezentaceMikrovyučováníStudentům vyjíždějícím na mobility do zahraničí bude předmět uznán na základě jejich předchozí dohody s vyučujícím daného předmětu.Studenti jsou hodnoceni podle stupnice:100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl
Vyučující
Mgr. Hana Gráfová