Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika angličtiny 2 (CJP / 5DIA2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CJP / 5DIA2 - Didaktika angličtiny 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.- 2. Teaching speaking( communicative competence, aspects of communicative activities, range of tasks, range of materials with a special focus on teaching young learners )3.- 4. Teaching writing( a general model for teaching writing, range of tasks, range of materials focused on young learners, teaching spelling, types of writing activities which can facilitate the process of writing )5.- 6. Teaching listening( processes involved in listening comprehension, differences between listening comprehension in L1 and L2, range of tasks, range of materials with a special focus on young learners, types of listening activities which can facilitate pupils´ understanding of the listening text )7.- 8. Teaching reading( processes involved in reading comprehension, differences between reading comprehension in L1 and L2, range of tasks, range of materials focused on young learners, types of listening activities which facilitate pupils´ understanding of the reading text )9.- 10. Selecting materials, materials development and evaluation( criteria you can use for evaluating textbooks and other supplementary materials, adapting materials according to individual learner differences, evaluating classroom experience )11. Testing and assessment( backwash effect of testing and assessment on teaching and learning, important issues in communicative testing, giving feedback - error correction, examples of communicative tests, assessment criteria, self - assessment, European Language Portfolio )12. English and the primary curriculum, content based teaching( examples of possible content from other subjects in English classes, advantages and challenges of ´English across the curriculum´ approach, necessary considerations when planning content based classes ).

Získané způsobilosti

Zná principy výuky cizích jazyků, historický vývoj a současné tendence.Rozumí klíčovým obsahovým tématům a pojmům z didaktiky výuky cizích jazyků a dokáže je popsat.Dokáže plynule a srozumitelně v cizím jazyce diskutovat o obsahových tématech kurzu na základě studia odborné literatury.Reflektuje vlastní zkušenosti nabyté učením se i vyučováním ve svém portfoliuVyužívá vlastí i zprostředkované zkušenosti v praktických pokusech při výuce cizího jazyka na škole.Analyzuje a kriticky hodnotí své vyučovací pokusy. Je způsobilý prokázat komunikační a interakční komunikace v cizím jazyce při praktické výuce i při odborné kritické reflexi, týkající se učitelské profese na úrovni B2.2.

Literatura

SLATTERY, M., WILLIS, J. English for Primary Teachers. Oxford: OUP, 2003. ISBN 0-19-437563-3.LIGHTBOWN, P.M., SPADA, N. How Languages Are Learned. Oxford: OUP, 1993. ISBN 0-19-437169-7.SHIPTON, P., BRADSHAW, C. Chit Chat a další učebnice používané na 1. st. ZŠ. OUP, 2002. ISBN 0-19-437826-8.RIES, L., KOLLÁROVÁ, E. (eds.). Svět cizích jazyků/Svet cudzích jazykov DNES. Bratislava: DIDAKTIS, 2004. ISBN 80-89160-11-5.SCOTT, W., YTREBERG, L.H. Teaching English to Children. Longman, 1990. ISBN 0-582-74606-X.HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Longman, 1991. ISBN 0-582-09133-0.REILLY, V., WARD, S.M. Very Young Learners. Oxford: OUP, 1997. ISBN 0-19-437209-X.PHILLIPS, S. Young Learners. Oxford: OUP, 1993. ISBN 0-19-437195-6.UR, P. A Course in Language Teaching. Cambridge: CUP, 1996. ISBN 0521-44994-4.ŠIGUTOVÁ, M. Anglický jazyk pro učitele primárního vzdělávání 1 (Distanční text). Ostrava : OU, 2004. ISBN 80-7368-008-4.DUNN, O. Beginning English with Young Children. London: Macmillan Publishers, 1993. ISBN 0-333-33307-1.LIITTLEWOOD, W. Communicative Language Teaching. Cambridge: CUP, 1981. ISBN 0-521-28154-7.DUNN, O. Developing English with Young Learners. London: Macmillan Publishers, 1993. ISBN 0-333-35335-8.DOFF, A. Teach English: A Training Course for Teachers. Cambridge: CUP, 1988. ISBN 0-521-34863-3.BRUMFIT, C., MOON, J., TONGUE, R. Teaching English to Children. Nelson, 1994. ISBN 0-17-556889-8.VALE, D., FEUNTEUN, A. Teaching Children English. Cambridge: CUP, 1995. ISBN 0-521-42235-3.BREWSTER, J., ELLIS, G., GIRARD, A.D. The Primary English Teachers´ Guide. London: Peguin English, 1991. ISBN 0-14-081359-4.

Požadavky

Tvorba a předložení portfolia (záznamy z praxe, splněné úkoly reflektivního deníku, doplňkové materiály pro výuku AJ na 1. stupni ZŠ). DocházkaAktivní účast v hodináchSkupinová prezentaceMikrovyučováníÚstní zkouškaStudentům vyjíždějícím na mobility do zahraničí bude předmět uznán na základě jejich předchozí dohody s vyučujícím daného předmětu.Studenti jsou hodnoceni podle stupnice:100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl

Garant

Mgr. Slavomíra Klimszová