Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika němčiny 1 (CJP / 5DIN1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CJP / 5DIN1 - Didaktika němčiny 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Grundbegriffe der Didaktik, didaktische Methoden2. Rolle des Lehrers ( Kommunikation und Interaktion in der Klasse )3. Rolle des Schülers, Lernmethoden und Lernstrategien4. Unterrichten in heterogenen Klassen nach Bedarf der jüngeren Schüler( individuelle Konzepte und spezielle Methoden )5. Hörverstehen als Fähigkeit( Materialauswahl, Übungen und Aufgaben im Unterrichten DaF )6. Lesenverstehen als Fähigkeit( Materialauswahl, Übungen und Aufgaben im Unterrichten DaF )7.Bilder im Unterricht DaF8.Lieder im Unterricht DaF9. Spiele im Unterricht DaF10. Vorträge der Studenten11. Vorträge der Studenten. Abschließende Reflexion.

Získané způsobilosti

Zná principy osvojování a učení se cizímu jazyku u dětí na 1. st. ZŠ. Rozumí klíčovým obsahovým tématům a pojmům z didaktiky výuky cizích jazyků a dokáže je popsat. Dovede diskutovat o obsahových tématech kurzu dostatečně srozumitelně v cizím jazyce. Využivá teoretických znalostí při výuce cizího jazyka, analyzuje a kriticky hodnotí náslechy na škole a své vyučovací pokusy. Je způsobilý prokázat komunikační a interakční komunikace při praktické výuce i při odborné kritické reflexi, týkající se učitelské profese na úrovni B2.

Literatura

ZAJÍCOVÁ, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Ostrava: OUP, 2002. ISBN 80-7042-605-5.BÜTZER, H. Grammatik in der Primarschule: Piephos Pfiffigheiten zum frühen Fremdsprachenlehrer. München: Goethe-Institut, 1991. DIEBOLD, M., EBI, R., u.a. Lernkontrollen im Deutschunterricht. Zürich, 1990. RAMPILLON, U. Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1996. ISBN 3-19-006967-0.LAREAU, I. Methodisch-didaktische Vorschläge für den Lehrer. München: Goethe-Institut, 1985. BAUSCH, K.R. Handbuch Fremdsprachendidaktik. Tübingen: A. Francke, 1995. ISBN 3-8252-8043-8.BENEŠ, E. a KOL. Metodika cizích jazyků. Praha: SPN, 1971. PORTMANN, P.R. Schreiben und Lernen. Grundlagen der fremdsprachlichen Schreibdidaktik. Tübingen, 1991. SÁNCHEZ, J. Spielend Deutsch lernen. Interaktive Arbeitsblätter für Anfänger und Fortgestrittetne. Berlin, München: Langenscheidt Verlag, 2003. ISBN 3-468-49988-4.UR, P., WRIGHT, A. (HRSG.). 111 Kurzrezepte für den Deutschunterricht. Stuttgart: Ernst Klett Verlag, 1995. ISBN 3-12-768780-X.

Požadavky

Tvorba a předložení portfolia (záznamy z praxe, splněné úkoly reflektivního deníku, doplňkové materiály pro výuku AJ na 1. stupni ZŠ). DocházkaAktivní účast v hodináchSkupinová prezentaceMikrovyučováníStudentům vyjíždějícím na mobility do zahraničí bude předmět uznán na základě jejich předchozí dohody s vyučujícím daného předmětu.Studenti jsou hodnoceni podle stupnice:100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl