Předmět Didaktika němčiny 2 (CJP / 5DIN2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CJP / 5DIN2 - Didaktika němčiny 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.- 2. Sprechen als Fähigkeit( Materialauswahl, Übungen und Aufgaben im Unterricht DaF )3.- 4. Schreiben als Fähigkeit( Materialauswahl, Übungen und Aufgaben im DaF )5. häufige Aussprachefehler6. Grammatikvermittlung im Unterricht DaF7. Wortschatzerwerb8. Testen, Prüfen, Leistungsfeststellung9. Deutschstunde in der Primarschule( Struktur, Ziele, Schwerpunkte, Zeitplan, Sprache, Evaluation )10. Alternative Methoden im Unterricht DaF11.-12. Vorträge der Studenten13. Vorträge der Studenten, abschließende Besprechung.
Získané způsobilosti
Na konci kurzu student- bude znát principy výuky cizích jazyků - historický vývoj a současné tendence- bude rozumět a dokáže popsat klíčová obsahová témata a pojmy z didaktiky výuky cizích jazyků (komunikativní kompetence, výuka receptivních a produktivních jaz. dovedností, cizí jazyky napříč předměty 1. stupně, internet ve výuce jazyků, testování a hodnocení žáků, kritéria úrovní komunikativní kompetence podle EJP, tvorba rámcových vzdělávacích plánů) - dovede plynule a srozumitelně v cizím jazyce diskutovat o obsahových tématech kurzu na základě studia odborné literatury- dovede reflektovat vlastní zkušenosti nabyté učením se i vyučováním ve svém portfoliu - prokáže kompetenci využít vlastních i zprostředkovaných zkušeností v praktických pokusech při výuce cizího jazyka na škole- dovede analyzovat a kriticky zhodnotit své vyučovací pokusy- prokáže kompetenci v cizím jazyce na úrovni B2podle EJP
Literatura
ZAJÍCOVÁ, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Ostrava: OU, 2002. ISBN 80-7042-605-5.RAMPILLON, U. Lernen leichter machen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1999. ISBN 3-19-001574-0.DIEBOLD, M., EBI, R., u.a. Lernkontrollen im Deutschunterricht ( Theorie und Praxis des Prüfens in Primarschule und Sekundarstufe I ). Zürich: Sabe Verlagsinstitut für Lehrmittel, 1990. RAMPILLON, U. Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht. Ismanig: Max Hueber Verlag, 1996. ISBN 3-19-006967-0.BÜTZER, H. Grammatik in der Primarschule. München: Goethe-Institut, 1991. GERNGROß, G., KRENN, W., PUCHTA, H. Grammatik kreativ. Berlin, München: Langenscheidt, 1999. ISBN 3-468-49479-3.LAREAU, I. Methodisch-didaktische Vorschläge. München: Goethe-Institut, 1985. PORTMANN, P.R. Schreiben und Lernen. Tübingen: Max Niemeyer, 1991. ISBN 3-484-31122-3.SÁNCHEZ, J. Spielend Deutsch lernen. Interaktive Arbeitsblätter für Anfänger und Fortgestrittene. Berlin, München: Langenscheidt, 2003. ISBN 3-468-49988-4.UR, P., WRIGHT, A. (Hrsg.). 111 Kurzrezepte für den Deutschunterricht. Stuttgart: Ernst Klett Verlag, 1999. ISBN 3-12-768780-X.
Požadavky
Tvorba a předložení portfolia (záznamy z praxe, splněné úkoly reflektivního deníku, doplňkové materiály pro výuku AJ na 1. stupni ZŠ). DocházkaAktivní účast v hodináchSkupinová prezentaceMikrovyučováníÚstní zkouškaStudentům vyjíždějícím na mobility do zahraničí bude předmět uznán na základě jejich předchozí dohody s vyučujícím daného předmětu.Studenti jsou hodnoceni podle stupnice:100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl