Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teaching English as a Foreign Language 1 (CJP / E-TE1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CJP / E-TE1 - Teaching English as a Foreign Language 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Being a teacher - teacher's roles and classroom interaction (qualities of a good teacher, what roles you can adopt and what are their effects on classroom management and interaction patterns).2. Learner, learning styles and strategies (individual differences - learning styles and strategies, success in languages learning - good language learner studies)3. Teaching heterogeneous classes (teaching young learners - characteristic features of young learners, individual differences, differentiated teaching)4. Language and language learning - communicative approach to language teaching (features of communicative competence, implications for TEFL)5. Ways of teaching and reviewing vocabulary (what is meant by 'knowing a word', teachniques of presentation and practice, learning strategies which can facilitate vocabulary recall and use)6. Approaches to teaching grammar (covert and overt grammar teaching, implications for teaching young learners, ways of teaching grammar - inductive and deductive, your approach)7. The lesson (structure, objectives, lesson plans, self-evaluation sheets, classroom language, important considerations in planning classes, teaching heterogeneous classes, evaluating lessons)8. Review of principles of communicative language learning and teaching in relation to young learners

Literatura

SLATTERY, M. and WILLIS, J. English for primary teachers. Oxford: OUP, 2001. ISBN 0-19-437563-3.SCOTT, W., YTREBERG, L.H. Teaching English to Children. Longman, 1990. ISBN 0-582-74606-X.HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. London: Longman, 1991. ISBN 0-582-09133-0.PHILLIPS, S. Young Learners. Oxford: OUP, 1993. ISBN 0-19-437195-6.UR, P. A Course in Language Teaching. Cambridge: CUP, 1996. ISBN 0521-44994-4.ŠIGUTOVÁ, M. Anglický jazyk pro učitele primárního vzdělávání 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. ISBN 80-7368-008-4.

Požadavky

Active participation in seminarsGroup presentation Analysis of class observations (own portfolio)Micro-teaching. - docházka- aktivní účast v hodinách- vlastní prezentace zvoleného didaktického celku - ústní zkouška.Studenti jsou hodnoceni podle stupnice:100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl

Vyučující

Mgr. Ivona CindlerováMgr. Slavomíra KlimszováMgr. Marta Šigutová, M.A.