Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komplexní analýza textu 3 (KCD / 22AN3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 22AN3 - Komplexní analýza textu 3, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Okruhy prezenční výuky a samostudia:1. Opakování poznatků o fungování řečového projevu. Typ a cíl činnosti jako faktor konstituující a charakterizující řečový projev.2. Analýza mluveného textu z oblasti publicistiky.3. Analýza mluveného textu uměleckého stylu.4. Analýza mluveného textu s odborným a pracovním tématem.5. Analýza nepřipraveného soukromého projevu.6. Komplexní analýza - pokyny k závěrečné fázi zpracování seminární práce.

Získané způsobilosti

Aktivní práce v prezenční výuce, účast na konzultacích( možno konzultovat pomocí e-mailu). Seminární práce, jejíž základ je pořízen v 22AN1a 22AN2, bude rozšířena o podrobnou analýzu dalších výrazových rovin. Dále student vyznačí, které závěry učiněné v textu seminární práce o prostředcích roviny neverbální a zvukové ve světle nových poznatků, pozorovacích a analyzačních dovedností pozměnil. Původní i nové interpretace zůstanou součástí práce.Realizované činnosti: studium odborné literatury; pozorování vybraných komunikačních situací; zápis z pozorování; audiovizuální záznam mluvených textů; nácvik analyzačních postupů; prezentace difikovaného postupu vybraného textu podle zadání; seminární práce (část 2), možné konzultace a e-mailový kontakt s vyučujícím.

Literatura

DANEŠ, F. a kol. Český jazyk na přelomu tisíciletí. Praha: Academia, 1997. ČMEJRKOVÁ, S. A KOL. Čeština, jak ji znáte i neznáte. Praha: Academia, 1997. KARLÍK, P. - NEKULA, M. - PLESKALOVÁ, J. Encyklopedický slovník češtiny. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2002. KOŘENSKÝ, J. aj. Komplexní analýza komunikačního procesu a textu. České Budějovice: PdF JU, 1999. ČECHOVÁ, M aj. Stylistika současné češtiny. Praha : ISV, 1997. HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava: OU, 2003. HOFFMANNOVÁ, J. - MÜLLEROVÁ. O. Jak vedeme dialog s institucemi. Praha: Academia, 2000. HOFFMANNOVÁ, J. - MÜLLEROVÁ, O. Kapitoly o dialogu. Praha: Pansofia, 1994. ISBN 80-85804-29-8.MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. MÜLLEROVÁ. O. Mluvený text a jeho syntaktická výstavba. Praha: Academia, 1994. ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině: čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000.

Požadavky

Aktivní účast v prezenční výuce. Seminární práce, jejíž základ je pořízen v 22AN1 a rozšířen v 22AN2, bude dokončena s použitím všech získaných znalostí. Důraz bude tentokrát kladen na postižení významu (měnícího se) kontextu a na posouzení komunikační účinnosti prostředků jednotlivých rovin (vzhledem k cíli, záměru komunikace). Studenti vyhotoví výslednou podobu seminární práce. Pasáže, které s přibýváním poznatků o komplexní analýze textu přepracovávali (v 22AN1 - 22AN3), zůstanou součástí práce, protože budou důkazem vzrůstajících analyzačních schopností a stanou se jedním z témat rozhovoru u závěrečné zkoušky.Studenti mohou průběžně konzultovat s vyučujícím prostřednictvím e-mailu. Hodnocení studenta:1) aktivní účast ve výuce - 0 - 10 bodů2) seminární práce - 0 - 30 bodů3) zkouška - 40 - 60 bodůV součtu je student hodnocen:100 - 90 bodů výborně 89 - 70 bodů velmi dobře 69 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl

Garant

doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.