Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kapitoly o dětském čtenářství (KCD / 2KODC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 2KODC - Kapitoly o dětském čtenářství, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Uvedení do čtenářské terminologie - tradiční i moderní koncepce.2. Periodizace čtenářského věku dítěte.3. Předčtenářské období - čtenářské prekoncepty a čtenářská propedeutika.4. Malý čtenář - tvorba literárního vědomí ve škole.5. Prepubescentní čtenář - čtenářská exploze, kontemplace a identifikace.6. Pubescentní čtenář - postoje, motivace, zájmy ve vztahu k sobě, k životu a k četbě.

Získané způsobilosti

Student získá: znalost základních etap vývoje dětského čtenářství a jejich charakteristik; znalost základních pojmů bibliopedagogicky a bibliopsychologie; schopnost aplikovat vhodné výchovné a výukové postupy pro práci s dětskými čtenáři; dovednost zjistit stav a úroveň dětského čtenářství.

Literatura

HOMOLOVÁ, K. Čtenářská propedeutika. Ostrava: PdF OU., 2009. LEDERBUCHOVÁ, L. Dítě a kniha: o čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: Nakl. Aleš Čeněk, 2004. CHALOUPKA, O. Horizonty čtenářství: Aktivita, proměnlivost a výchova čtenářství pubescentního čtenáře. Praha: Albatros, 1971. HOMOLOVÁ, K. Pedagogicko-didaktické a psychosociální aspekty pubescentního čtenářství. Ostrava: PdF OU., 2008. CHALOUPKA, O. Rozvoj dětského čtenářství. Praha: Albatros, 1992. CHALOUPKA, O. Škola a počátky dětského čtenářství. Praha, 1995. HOMOLOVÁ, K. Uživatelská propedeutika. Opava: Slezská univerzita., 2010. HAVLÍNOVÁ, M. Knížka pro rodiče o dětech a čtení. Praha: Albatros, 1978. VÁŠOVÁ, L. Úvod do bibliopedagogiky. Praha: ISV, 1995.

Požadavky

1. Aktivní účast na seminářích (diskuse).2. Seminární práce - kvalitativní nebo kvantitativní sonda do dětského čtenářství zvolené věkové skupiny (v závěrečném semináři prezentováno s pomocí ppt prezentace, rozsah písemného elaborátu 5 normostran).Bodové hodnocení:Aktivní práce v semináří: 0 - 20 bodůSeminární práce a její prezentace: 0 - 80 bodů100 - 50 bodů splnil 49 - 0 bodů nesplnil

Garant

PhDr. Kateřina Homolová, Ph.D.