Předmět Vlastnosti školského dialogu (KCD / 2KODI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 2KODI - Vlastnosti školského dialogu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Témata se přizpůsobují složení seminární skupiny a jejím potřebám a naplňují záměr formulovaný v obsahu předmětu (řečový projev ve fázi výkladové, vysvětlující, prověřující, hodnotící). Témata úzce navazují na činnost v předmětu 2PRX2.
Získané způsobilosti
Znalost jazykových vlastností instucionálního (speciálně školského) dialogu psaného i mluveného; znalost komunikačních strategií pro vedení dialogu s kompetenčně nestejně vybaveným partnerem; dovednost transformovat výukové obsahy z psaného textu do textu mluveného - dialogického; schopnost identifikovat účinné vlastnosti psaného i mluveného dialogu školského dialogu, schopnost přizpůsobit vybrané vlastnosti dialogu měnícím se podmínkám školské komunikační situace, kompetence reagovat přiměřeným a účinným dialogickým textem na školské komunikační situace.
Literatura
ČECHOVÁ, M. - STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998. KOŽMÍN, Z. Interpretace básní. Brno: MU, 1986. SVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Ostrava: PdF OU, 2000. ZÍTKOVÁ, J. Kapitoly z didaktiky literární výchovy ve 2. - 5. ročníku ZŠ. Brno: PdF MU, 2004. MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno : MU, 1995. CHROMÝ, J., LEHEČKOVÁ, E. Rozhovory s českými lingvisty 1. Praha: Dauphin, 2007. HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava, 2003.
Požadavky
Aktivní účast na konaných seminářích. Prezentace výsledků dílčích úkolů zadaných v seminářích, které vyústí ve zpracování seminární práce. Studenti používají znalostí a dovedností z předmětů 2OAN1- 3.Docházka na semináře; příprava a záznam modelované a spontánní komunikační situace; samostudium;konzultace a e-mailový kontakt s vyučujícím.Student zpracuje seminární práci dle zadaných požadavků (upřesněno vždy vyučujícím na počátku každého semestru), za niž má možnost získat max. 100 bodů. Podle kvality zpracování práce se odvíjí také bodové hodnocení a udělení zápočtu:100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
Garant
doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.