Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vlastnosti školského dialogu (KCD / 2KODI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 2KODI - Vlastnosti školského dialogu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Témata se přizpůsobují složení seminární skupiny a jejím potřebám a naplňují záměr formulovaný v obsahu předmětu (řečový projev ve fázi výkladové, vysvětlující, prověřující, hodnotící). Témata úzce navazují na činnost v předmětu 2PRX2.

Získané způsobilosti

Znalost jazykových vlastností instucionálního (speciálně školského) dialogu psaného i mluveného; znalost komunikačních strategií pro vedení dialogu s kompetenčně nestejně vybaveným partnerem; dovednost transformovat výukové obsahy z psaného textu do textu mluveného - dialogického; schopnost identifikovat účinné vlastnosti psaného i mluveného dialogu školského dialogu, schopnost přizpůsobit vybrané vlastnosti dialogu měnícím se podmínkám školské komunikační situace, kompetence reagovat přiměřeným a účinným dialogickým textem na školské komunikační situace.

Literatura

ČECHOVÁ, M. - STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998. KOŽMÍN, Z. Interpretace básní. Brno: MU, 1986. SVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Ostrava: PdF OU, 2000. ZÍTKOVÁ, J. Kapitoly z didaktiky literární výchovy ve 2. - 5. ročníku ZŠ. Brno: PdF MU, 2004. MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno : MU, 1995. CHROMÝ, J., LEHEČKOVÁ, E. Rozhovory s českými lingvisty 1. Praha: Dauphin, 2007. HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava, 2003.

Požadavky

Aktivní účast na konaných seminářích. Prezentace výsledků dílčích úkolů zadaných v seminářích, které vyústí ve zpracování seminární práce. Studenti používají znalostí a dovedností z předmětů 2OAN1- 3.Docházka na semináře; příprava a záznam modelované a spontánní komunikační situace; samostudium;konzultace a e-mailový kontakt s vyučujícím.Student zpracuje seminární práci dle zadaných požadavků (upřesněno vždy vyučujícím na počátku každého semestru), za niž má možnost získat max. 100 bodů. Podle kvality zpracování práce se odvíjí také bodové hodnocení a udělení zápočtu:100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.