Předmět Průběžná profesní praxe 1 (KCD / 2PRX1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 2PRX1 - Průběžná profesní praxe 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Studenti absolvují podle časového plánu průběžnou pedegogickou praxi ve stanovených základních školách, absolvují náslechy a pedagogické výstupy podle časového plánu a pokynů oborového didaktika, následně provádějí spolu s cvičným učitelem a oborovým didaktikem analýzu a hodnocení výuky a reflexi vlastních pedagogických výstupů v hodinách českého jazyka a literatury.Průběžně se komplexně seznamují s chodem školy a dalšími pracovními povinnostmi pedagoga.
Získané způsobilosti
Studenti upevní a rozšíří znalosti z obecné a oborové didaktiky, seznámení se s každodenním chodem školy, se základní dokumentací; posílí schopnost využívat didaktickou terminologii při analýzách vyučovacích hodin a zpracování protokolů.Upevňování znalostí z obecné a oborové didaktiky, poznání praktického chodu školy, seznámení se základní dokumentací, rozvíjení schopnosti aplikace poznatků při hospitacích, využívání didaktické terminologie při analýzách vyučovacích hodin a zpracování protokolů, dovednost vypracovat protokol z hospitací, posílení kompetence kognitivní, komunikační, sociální.
Literatura
ČECHOVÁ, M. - STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998. GEJGUŠOVÁ, I. Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole. Ostrava: PdF OU, 2009. ČECHOVÁ, M. Vyučování slohu. Praha: SPN, 1985. KROBOTOVÁ, M. Cvičení z české stylistiky. Olomouc: PdF UP, 2003. ISBN 80-244-0608-X.KOSTEČKA, J. Do světa literatury jinak. Praha: SPN, 1995. SVOBODOVÁ, J. - KESSELOVÁ, J. - PALENČÁROVÁ, J. Jazyk a jazyková komunikace nově. Ostrava: PdF OU, 2002. ISBN 80-7042-226-2.MOTYKA, K. K didaktice české literatury. Olomouc: FF UP, 1984. ČECHOVÁ, M. Komplexní jazykové rozbory. Praha: SPN, 1992. HANZOVÁ, M. - KAMIŠ, K. - PŘÍBORSKÁ, O. Sloh od šestky do devítky. Havlíčkův Brod: Fragment, 2005. ISBN 80-253-0133-8.BERÁNKOVÁ, E. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2002. ISBN 80-7238-182-2.
Požadavky
Absolvovat průběžnou praxi ve stanovené době a časovém rozsahu, absolvovat náslechy a pedagogické výstupy a písemně zpracovat hospitační záznamy, zpracovat reflexi pedagogických výstupů a další dokumentaci s praxí související.Další realizované činnosti: příprava na závěrečné kolokvium, prezentace analýz vybraných vyučovacích hodin na kolokviu, samostudium, možné jsou konzultace a e-mailový kontakt s vyučujícím.Bodové hodnocení: Absolvování náslechů: 50 bodůZpracování hospitačních protokolů: 30Prezentace za závěrečném kolokviu: 20100 - 61 bodů splnil/započteno 60 - 0 bodů nesplnil/nezapočteno
Garant
doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.