Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Průběžná profesní praxe 1 (KCD / 2PRX1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 2PRX1 - Průběžná profesní praxe 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studenti absolvují podle časového plánu průběžnou pedegogickou praxi ve stanovených základních školách, absolvují náslechy a pedagogické výstupy podle časového plánu a pokynů oborového didaktika, následně provádějí spolu s cvičným učitelem a oborovým didaktikem analýzu a hodnocení výuky a reflexi vlastních pedagogických výstupů v hodinách českého jazyka a literatury.Průběžně se komplexně seznamují s chodem školy a dalšími pracovními povinnostmi pedagoga.

Získané způsobilosti

Studenti upevní a rozšíří znalosti z obecné a oborové didaktiky, seznámení se s každodenním chodem školy, se základní dokumentací; posílí schopnost využívat didaktickou terminologii při analýzách vyučovacích hodin a zpracování protokolů.Upevňování znalostí z obecné a oborové didaktiky, poznání praktického chodu školy, seznámení se základní dokumentací, rozvíjení schopnosti aplikace poznatků při hospitacích, využívání didaktické terminologie při analýzách vyučovacích hodin a zpracování protokolů, dovednost vypracovat protokol z hospitací, posílení kompetence kognitivní, komunikační, sociální.

Literatura

ČECHOVÁ, M. - STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998. GEJGUŠOVÁ, I. Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole. Ostrava: PdF OU, 2009. ČECHOVÁ, M. Vyučování slohu. Praha: SPN, 1985. KROBOTOVÁ, M. Cvičení z české stylistiky. Olomouc: PdF UP, 2003. ISBN 80-244-0608-X.KOSTEČKA, J. Do světa literatury jinak. Praha: SPN, 1995. SVOBODOVÁ, J. - KESSELOVÁ, J. - PALENČÁROVÁ, J. Jazyk a jazyková komunikace nově. Ostrava: PdF OU, 2002. ISBN 80-7042-226-2.MOTYKA, K. K didaktice české literatury. Olomouc: FF UP, 1984. ČECHOVÁ, M. Komplexní jazykové rozbory. Praha: SPN, 1992. HANZOVÁ, M. - KAMIŠ, K. - PŘÍBORSKÁ, O. Sloh od šestky do devítky. Havlíčkův Brod: Fragment, 2005. ISBN 80-253-0133-8.BERÁNKOVÁ, E. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2002. ISBN 80-7238-182-2.

Požadavky

Absolvovat průběžnou praxi ve stanovené době a časovém rozsahu, absolvovat náslechy a pedagogické výstupy a písemně zpracovat hospitační záznamy, zpracovat reflexi pedagogických výstupů a další dokumentaci s praxí související.Další realizované činnosti: příprava na závěrečné kolokvium, prezentace analýz vybraných vyučovacích hodin na kolokviu, samostudium, možné jsou konzultace a e-mailový kontakt s vyučujícím.Bodové hodnocení: Absolvování náslechů: 50 bodůZpracování hospitačních protokolů: 30Prezentace za závěrečném kolokviu: 20100 - 61 bodů splnil/započteno 60 - 0 bodů nesplnil/nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.