Předmět Jazyková specifika reklamního textu (KCD / 2SREK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 2SREK - Jazyková specifika reklamního textu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Část seminářů má spíše přednáškový charakter - seznámení s klíčovými pojmy (reklama, persvaze, propagace, marketing, cílová skupina, skrytá reklama, brand image, konotace, denotace apod.). Podstatná část však bude věnována samostatným analýzám reklamních sdělení, a to jak z hlediska vizuálního, tak z hlediska užití nejrůznějších jazykových prostředků.Témata jednotlivých seminářů:1. Reklama a přesvědčování: komunikace a ovlivňování; reklama jako komunikace2. Typy reklamních sdělení, cíle reklamy, funkce reklamy3. Reklama a reprezentace, reklama a životní styl, reklama a kultura4. Jazyk reklamy5. Reklama a ideologie, prostředky ovlivňování6. Televizní a internetová reklama7. Tištěná reklama
Získané způsobilosti
Student získá:- informace o základních pojmech; - povědomí o reklamě jako komunikační oblasti, typech, cíli a stěžejních funkcích reklamy;- znalosti o běžně užívaných jazykových prostředcích (zvláště persvazivních);- schopnost odhalit skrytou manipulaci.
Literatura
VYSEKALOVÁ, J. Reklama: jak dělat reklamu?. Praha, 2010. ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. BURTON, G. - JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Brno: Barrister a Principal, 2003. DANEŠ, F. a kol. Český jazyk na přelomu tisíciletí. Praha: Academia, 1997. ČMEJRKOVÁ, S. a kol. Čeština, jak ji znáte i neznáte. Praha: Academia, 1997. PINKAS, S. Dějiny reklamy. Praha, 2009. OSVALDOVÁ, B. - HALADA, J. a kol. Encyklopedie praktické žurnalistiky. Praha: Libri, 1999. OSVALDOVÁ, B. - HALADA, J. a kol. Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha: Libri, 2007. ŠEBESTA, K. Reklama jako funkční styl? In: Čeština doma a ve světě. Praha, 1998. TOSCANI, O. Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-82-3.
Požadavky
K udělení zápočtu se vyžaduje:- aktivní účast ve výuce (min. 70 %);- plnění průběžně zadávaných úkolů;- studium odborné literatury;- zpracování a prezentace analýzy reklamního textu.Bodové hodnocení:Aktivní práce v semináří: 0 - 20 bodůPlnění průběžných úkolů : 0 - 30 bodůAnalýza reklamního textu: 0 - 80 bodů100 - 50 bodů splnil 49 - 0 bodů nesplnil
Garant
doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.