Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Edukační komunikace (KCD / 33AEK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 33AEK - Edukační komunikace, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Dialog a "monolog" v komunikaci.2. Průběh dialogu.3. Institucionální dialog (jako výsledek a prostředek činnosti dané typem instituce).4. Edukační dialog.5. Vznik komunikačních bariér v edukační komunikaci, prevence jejich vzniku, jejich odstraňovámí.

Získané způsobilosti

Zdokonalení ve verbálním chování v edukačním prostředí na základě poznání zákonitostí edukačního dialogu.Uvědomělé komunikování činem a vybranými prostředky neverbální komunikace.

Literatura

MÜLLEROVÁ, O. Mluvený text a jeho syntaktická výstavba. Praha: Academia, 1994. VÁVRA, V. Mluvíme beze slov. Praha: Panorama, 1990. VYGOTSKIJ, L. S. Myšlení a řeč. Praha, 1976. VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. Mareš, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. HÖFLEROVÁ, E. - HRAZDILOVÁ, A. Informační zdroje. Ostrava, 2003. KOŘENSKÝ, J. a kol. Komplexní analýza komunikačního procesu a textu. České Budějovice, 1999. HÖFLEROVÁ, E. Kultura řeči v práci začínajícího pedagogického pracovníka. 2006. HIRSCHOVÁ, M. Pragmatika v češtině. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006.

Požadavky

Student bude schopen zaznamenat vlastní řečový projev ve vybrané komunikační situaci a podle doporučeného postupu zachycený materiál analyzovat s cílem poznat silné a slabé stránky svého řečového projevu v dialogu. Na základě poznatků z literatury, zejména plnění úkolů ze studijních opor distanční části studia, ale i z prvního tutoriálu stanoví, ve kterých rovinách a jakými prostředky bude komunikaci v edukačním procesu optimalizovat.Analýza a návrhy na optimalizaci budou podány písemně ve formě seminární práce. Student zaznamená edukační projev a provede jeho přepis. Na základě poznatků z výuky a ze studia doporučené odborné literatury postihne ty jazykové prostředky, které naplňují funkci edukačního textu.Rozliší, zda nepřevažují prvky modifikující text nežádoucím směrem - k textu odbornému, prostěsdělovacím či administrativnímu.Hodnocení studenta:- účast ve výuce - aplikace poznatků v textech (10 bodů)- samostatná práce s odbornými zdroji (20 bodů)- seminární práce (30-70 bodů)V součtu jsou studenti hodnoceni: 100- 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.