Předmět Literatura pro děti a mládež 2 (KCD / 55DM2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 55DM2 - Literatura pro děti a mládež 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Témata přednášek1. Příběhová próza pro děti a mládež.2. Dívčí román.3. Dítě a touha po dobrodružství.4. Historická próza, próza s přírodní tematikou.5. Uměleckonaučná literatura pro děti a mládež.
Získané způsobilosti
Student zvládá analýzu prozaického literárního díla určeného dětem a mládeži, rozpoznává v něm složku informační, estetickou i výchovnou, poznává specifické rysy slovesné tvorby pro děti a mládež, orientuje se v klíčových žánrech - prozaické žánry a jejich varianty, identifikuje společenské motivace jejich vzniku a podoby, uvědomuje si možnosti aplikace poznaných literárních útvarů v praxi učitele 1. stupně ZŠ.
Literatura
URBANOVÁ, S. Meandry a metamorfózy dětské literatury. Olomouc: Votobia, 2003. CHALOUPKA, O. - NEZKUSIL, V. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury I. - III. Praha, 1976. ČEŇKOVÁ, J. a kol. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury. Praha: Portál, 2006. URBANOVÁ, S. - ROSOVÁ, M. Žánry, osobnosti, díla. Ostrava: FF OU, 2005. ISBN 80-7368-046-7.NEZKUSIL, V. Nástin didaktiky literární výchovy (čtyřletá gymnázia a vyšší třídy víceletých gymnázií). Z praxe pro praxi. Praha: Univerzita Karlova, 2004. URBANOVÁ, S. a kol. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež 90. let XX. století. Olomouc: Votobia, 2004. Toman, J. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury. České Budějovice: PdF Jihočeské univerzity, 1992.
Požadavky
Požadavky ke zkoušce: Poznávání ilustrátorů (z deseti předložených je nutno poznat alespoň pět), které bude předcházet ústní části Ústní část se odvíjí z náplně 55DM1 a 55DM2, při čemž bude přihlédnuto i k individuálnímu seznamu četbyPrůběh zkoušky: 1. Poznávání ilustrací (z 10 ilustrací alespoň 5 s jistotou poznat)2. Rozhovor k otázce - student si vylosuje jednu otázku z okruhů. Problematiku vylosované otázky podá ústně v souvislém projevu a bude ji dokumentovat na textech, které k tématu přečetl. 3. Rozhovor k otázce, která bude studentovi vybrána z jeho četby.Bodový systém1) zápočet za podmiňující předmět 2) reprezentativní seznam primární i sekundární literatury v rozsahu 50 titulů - 0 - 10 bodů3) zkouška: 0 - 90 bodů100 - 90 bodů výborně 89 - 70 bodů velmi dobře 69 - 50 bodů dobře 49 - 0 bodů nevyhověl
Garant
doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Kateřina Homolová, Ph.D.