Předmět Projektový seminář oborový 1 (KCD / 55OJ1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 55OJ1 - Projektový seminář oborový 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Veškerá výuka je věnována skupinovým konzultacím. Konzultována bude příprava učebních úloh studentů, které se vztahují k tvorbě návrhu vyučovacího projektu v primární škole. Výuka se soustřeďuje na zpracování ukázkového portfolia, jehož struktura je blíže specifikována v Požadavcích na studenta.
Získané způsobilosti
Student zvládá navrhnout projekt integrované tematické výuky nebo výukový projekt pro vybraný ročník primární školy, který respektuje požadavky integrovaného kurikula primární školy. Důraz je kladen na motivaci žáků, jejich vývojové zvláštnosti, atraktivitu volených témat předkládaného projektu, formulování hlavního záměru projektu (v jazyce studenta/učitele i žáka), formulování výukových cílů v kognitivních, afektivních a psychomotorických doménách, formulování učebních úloh, návrhu výukových metod, organizačních forem výuky, materiálně didaktických prostředků (vše s ohledem na hlavní záměr a výukové cíle). Student je schopen zohlednit očekávané výstupy a závěrečný produkty žáků a navrhuje harmonogram realizace výukového projektu v podmínkách Souvislé projektové praxe, přičemž reflektuje výsledky konzultací s vedoucím učitelem praxe v konzultantem VŠ (konzultantem 5ROJ1).
Literatura
Individuální vzhledem k řešenému pedagogickému problému.
Požadavky
Účast na konané výuce, konzultace s vyučujícím disciplíny (konzultantem), včasné zpracovávání zadaných učebních úloh. Student zpracovává ukázkové portfolio, v němž bude formulován hlavní záměr projektu. Forma jeho formulování bude dvojí, a to z pozice studenta (učitele) s ohledem na preferované hodnoty a roviny rozvoje a z pozice žáka s ohledem na hlavní motivaci. Návrh vyučovacího projektu bude respektovat hlavní vyučovací cíle, tj. kognitivní, volní a psychomotorické, sociální a axiologické. Student do portfolia dále zapracuje předpokládanou volbu metod práce (s odkazem na odbornou literaturu), předpokládanou volbu organizačních forem práce (s odkazy na odbornou literaturu), předpokládané materiálně didaktické prostředky a činnosti. Nedílnou součástí bude promyšlená struktura projektu, která cíleně zohlední uplatnění vnitropředmětových vztahů, tj. všech složek vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura, případně přínosných mezipředmětových vazeb. Student také popíše výstup projektu, tj. produkty žáků.Hodnocení: Zpracování ukázkového portfolia 0 až 70 bodů, další činnosti 0 až 30 bodů.100 - 51 započteno50 - 0 nezapočteno
Garant
doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.