Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Projektový seminář oborový 2 (KCD / 55OJ2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 55OJ2 - Projektový seminář oborový 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Písemná reflexe a sebereflexe realizace souvislé pedagogické projektové praxe zohledňující pedagogická a oborově didaktická hlediska (blíže k nim viz body osnovy v Požadavcích na studenta sylabu disciplíny.

Získané způsobilosti

Student zvládá zpracovat reflexi tvorby a realizace výukového projektu (oborová část ukázkového portfolia jako součást obhajoby u SZZ z pedagogiky). Dovede transformovat stanovené výukové cíle do konkrétních výsledků v učebních činnostech žáků mladšího školního věku a současně je schopen reflexe naplnění vstupních záměrů, adekvátnosti sledovaných výukových cílů a učebních úloh. Vnímá obtíže při naplňování výukových metod a organizačních forem výuky, posuzuje podmínky k realizaci projektu, zdůvodňuje změny průběhu realizace a navrhuje možná inovativní řešení. Demonstruje výsledky učebních činností žáků, reflektuje přínos realizace výukového projektu pro žáky a pro sebe v roli učitele. Dovede posoudit kvalitu využité odborné didakticko-metodické literatury.

Literatura

Individuální vzhledem k řešenému pedagogickému problému.

Požadavky

Účast na konané výuce, průběžné konzultace se zvoleným oborovým didaktikem, včasné zpracovávání zadaných učebních úloh. Písemné zpracování ukázkového portfolia, které zohledňuje následující strukturu:1. Jak se podařilo naplnit smysl navrženého pedagogického projektu?2. Jak lze hodnotit splnění stanovených výukových cílů? (soustředit se na všeobecné výukové cíle a konkrétní cíle; posoudit obtížnost či snadnost jejich plnění; upozornit na vzniklé problémy aj.).3. Byly provedeny změny v průběhu realizace pedagogického projektu vzhledem k původně zamýšleným záměrům formulovaným v přípravě? (s ohledem zejména na organizační a obsahové záměry; provedené změny zdůvodnit).4. Můžete zhodnotit podmínky pro realizaci pedagogického projektu? Student se zaměří na hodnocení přístupu vedení školy, kolegů, žáků, času, prostoru aj.5. Jak s odstupem hodnotíte volbu vyučovacích metod a organizačních forem výuky? Student se soustředí na celkové hodnocení, zmíní metody, které se ukázaly být efektivními, upozorní na metody nejméně efektivní či mylně zařazené; může také upozornit na překvapivé momenty zaznamenané při realizaci projektu.6. Demonstrujte vybrané výsledky vzniklé při realizace pedagogické projektové praxe, které považujete za nejhodnotnější? (hodnocení a popis)7. Uveďte přínos realizace pedagogického projektu pro žáky?8. Poukažte na přínos projektu pro realizátora projektu (kolegy, školu)?9. Zvažte či navrhněte konkrétní změny, které by vyžadovala další realizace vámi navrženého a ověřovaného projektu?10. Lze upozornit na jakoukoli zajímavost, která vás při realizaci projektu překvapila?11. Zhodnoťte didaktickou literaturu použitou k realizaci pedagogickému projektu, zejména zdroje oborově didaktické.Hodnocení: 100 - 51 započteno50 - 0 nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.