Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá profesní praxe (KCD / 55ZS4)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 55ZS4 - Souvislá profesní praxe, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Hlavní obsahovou náplní závěrečné profesní praxe je umožnit studentům poznávat prostředí a podmínky školního života v jeho komplexnosti, adaptovat se na každodenní pracovní zátěž a participovat na všech profesních činnostech učitelů.Souvislá profesní praxe trvá čtyři týdny a doporučujeme, aby probíhala v jedné třídě 1. stupně základní školy, kterou si studenti vybírají sami (s možností využít především fakultní školy PdF Ostravské univerzity v Ostravě - viz seznam a kontakty naleznete na webových stránkách CPP).Studenti se ve vybrané třídě plně zapojují do školního a event. mimoškolního života, asistují učiteli při všech profesních činnostech (včetně mimovyučovacích a mimoškolních aktivitách; práce se všemi formami pedagogické dokumentace apod.), hospitují ve výuce, konzultují s třídním učitelem (vedoucím učitelem praxe) postupy plánování, realizace a hodnocení vlastních vyučovacích pokusů.Doporučujeme, aby byla studentům poskytnuta možnost účastnit se v dané třídě (škole) realizovaných forem spolupráce s rodiči (třídních schůzek, individuálních konzultací s rodiči, neformálních akcí apod.); celoškolních akcí (školních projektů apod.); mimoškolní zájmové činnosti dětí (školní družiny, popř. zájmových kroužků); pracovních porad učitelů s vedením školy, popř. porady (semináře) k tvorbě a zavádění školního vzdělávacího programu.

Získané způsobilosti

- stanovit kritéria pro výběr školy, školní třídy a vedoucího učitele praxe- porozumět metodickým pokynům, komunikovat s garantem a vedoucím učitelem praxe- dovednost realizovat pozorování při hospitacích, vypracovat strukturovaný písemný záznam, kriticky reflektovat závěry z hospitací s vedoucím učitelem praxe- dovednost písemně připravit DAU(didaktickou analýzu učiva) pro samostatné vyučování, samostatně vyučovat, (sebe)reflektovat průběh vyučování, příčiny obtíží a důvody změn připraveného plánu, navrhnout inovace, konzultovat tyto činnosti s vedoucím učitelem praxe, písemně je zaznamenat (sběrné portfolio)- dovednost realizovat vybrané asistentské profesní činnosti po dohodě s vedoucím učitelem praxe (příprava pomůcek a výukového prostoru, individualizované vyučování u vybraných žáků, oprava výstupů učebních činností, práce s pedagogickou dokumentací, účast na poradách učitelského sboru s vedením školy, příprava a účast na mimovyučovacích aktivitách, třídních schůzkách apod.)-dovednost vypracovat strukturovaný záznam z výše popsaných realizovaných profesních činností (sběrné portfolio)-dovednost (sebe)reflektovat význam praxe pro studium a rozvoj sebepojetí v učitelské roli

Literatura

SEBEROVÁ, A. Profesní praxe v pregraduální přípravě učitelů 1. st.ZŠ. Ostrava: PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-902-5. SEBEROVÁ, A., GÖBELOVÁ, T., DURČÁKOVÁ, H. Reflektivní pedagogická praxe pro studenty učitelství a začínající učitele. Ostrava: PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-906-3. SEBEROVÁ, A., GÖBELOVÁ, T. a kol. Souvislé profesní praxe v přípravném vzdělávání učitelů primární školy: metodické pokyny a příklady dobré praxe. Ostrava: PdF OU, 2009. ISBN 978-80-7368-427-3.

Požadavky

-výběr školy, školní třídy a vedoucího učitele praxe - studium metodických pokynů, konzultace s garantem praxe a vedoucím učitelem praxe - docházka na praxi- hospitace ve výuce, - asistentské činnosti, příprava na samostatné vyučování, samostatné vyučování, - mimovyučovací profesní činnosti, kritická analýza a reflexe výše popsaných činností s vedoucím učitelem praxe - vypracování sběrného portfolia (písemného záznamu z výše popsaných profesních činností, strukturovaná (sebe)reflexe úrovně rozvíjených profesních dovedností, průběhu praxe a jejího významu -prezentace sběrného portfolia při konzultaci k udělení zápočtu- odevzdání běrného portfolia: 20. 2. daného akademického roku,v případě konání SZZ v lednu odevzdání do 20.12. daného akademického roku.

Garant

doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.