Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Literatura pro děti a mládež 1 (KCD / 5TDM1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / 5TDM1 - Literatura pro děti a mládež 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Témata přednášek1. Úvod do studia literatury pro děti a mládež.2. Folklor a folkloristika.3. Pohádka.4. Autorská pohádka.5. Poezie pro děti.6. Moderní poezie pro děti.

Získané způsobilosti

Student zvládá analýzu literárního díla určeného dětem a mládeži, rozpoznává v něm složku informační, estetickou i výchovnou, poznává specifické rysy slovesné tvorby pro děti a mládež, orientuje se v klíčových žánrech - poezie, pohádka, uvědomuje si možnosti aplikace poznaných literárních útvarů v praxi učitele 1. stupně ZŠ.

Literatura

URBANOVÁ, S. - ROSOVÁ, M. Historický vývoj žánrů literatury pro mládež. Žánry, osobnosti, díla. Ostrava, 2003. URBANOVÁ, S. Meandry a metamorfózy dětské literatury. Olomouc, 2003. URBANOVÁ, S. a kol. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež 90. let XX. století. Olomouc, 2004. CHALOUPKA, O. - NEZKUSIL, V. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury I. - III. Praha, 1979. GEJGUŠOVÁ, I. - KUBECZKOVÁ, O. Nové pohledy na českou literaturu a její vyučování. Ostrava: OU, 2004. ISBN 80-7368-015-7.KLÁTIK, Z. Svetová literatúra pre mládež. 1978, Brat.

Požadavky

Požadavky ke zápočtu: Odevzdat v písemné podobě seminární práci na dané téma (sbírka poezie pro děti)Obsah předmětu 5TDM1 a 5TDM2 je předmětem zkoušky po ukončení výuky 5TDM2. Téma bude zpracováno ve formě rozboru básnické sbírky podle dané osnovy.Osnova: 1. stručná charakteristika sbírky (témata, motivy), 2. jazykové prostředky, 3. umělecké prostředky a postupy, 4. veršové a rýmové schéma, 5. rozbor konkrétní básně dle vlastního výběruIndividuální postup samostudiem je možný v odůvodněných případech (zvl. u mobilit Erasmus) na základě včasné domluvy s vyučujícím.Bodový systém1) seminární úkol (zahrnuje studium primární a sekundární literatury) - 0 - 80 bodů2) aktivní účast na konzultaci - 0 - 20 bodů100 - 60 bodů vyhověl 59 - 0 bodů nevyhověl

Garant

doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Marcela Hrdličková