Předmět Projekt - předmětové didaktiky (KCD / BOD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / BOD - Projekt - předmětové didaktiky, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
S předmětovým didaktikem student konzultuje své otázky při zpracovávání závěrečného projektu. Za odborného vedení uplatňují kompetence nabyté v dané oblasti, řeší dílčí problémy, obhajují svá řešení, zdůvodňují, čerpají ze získaných vědomostí.
Získané způsobilosti
Student získá aktuální pohled na současné pojetí vyučování českého jazyka a literatury prostředníctvím konkrétního obsahu vyučování českého jazyka, čímž bude zdokonalena také jeho schopnost uplatnění komplexního přístupu ve výuce mateřštiny. Zvládne uplatnit odpovídající metody a formy práce ve vyučovacím procesu s ohledem na propojování všech složek předmětu. Student bude schopen didaktické transformace jazykovědných poznatků do vyučovacího procesu a rozšířena bude ji jeho komunikační a interakční kompetence.
Literatura
KESSELOVÁ, J. - PALENČÁROVÁ, J. - SVOBODOVÁ, J. Jazyk a jazyková komunikace nově - prvky hry ve školní výuce mateřštiny. Ostrava: PdF OU, 2002. OBERT, V. Komunikatívnost v čitatelskej recepcii a interpretácii. Nitra: UKF, 1998. SVOBODOVÁ, J. Didaktika českého jazyka s komunikačními prvky. Ostrava: PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-301-3.KOŘENSKÝ, J. Komplexní analýza komunikačního procesu a textu. České Budějovice, 1999. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-966-6.PALENČÁROVÁ, J. - KESSELOVÁ, J. - KUPCOVÁ, J. Učíme slovenčinu komunikačne a zážitkovo. Bratislava: SPN, 2003. ISBN 80-10-00328-X.
Požadavky
Aktivní účast v seminářích. Zpracovat zvolený pedagogický problém tak, aby se teoretická část projektu opírala o vhodnou odbornou literaturu a o dostupné materiály dle zadaných kritérií. Využít kompetencí nabytých v rámci studia na vysoké škole při zpracovávání edukační části projektu.Individuální postup samostudiem je možný v odůvodněných případech (zvl. u mobilit Erasmus) na základě včasné domluvy s vyučujícím.Student zpracuje projekt dle zadaných požadavků (upřesněno vždy vyučujícím na počátku každého semestru), za který má možnost získat max. 100 bodů. Podle kvality jeho zpracování se odvíjí také bodové hodnocení a udělení zápočtu:100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
Garant
prof. PhDr. Jana Svobodová, CSc.