Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Brak a kýč v dětské literatuře (KCD / BRAKY)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / BRAKY - Brak a kýč v dětské literatuře, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Konkrétní náplň seminářů bude předmětem dohody. Po seznámení s teoretickými východisky a oporami je možné si stanovit konkrétní výzkumné cíle, např. sledovat produkci vybraného nakladatelství, autora, žánrové oblasti a hledat v nich příznaky brakovosti.

Získané způsobilosti

- znalost příznaků braku a kýče na úrovni textu, obrazu, paratextových prvků - znalost nakladatelství, autorů, konkrétních titulů, jejichž umělecká úroveň je diskutabilní - znalost hodnotících elementů důležitých pro posouzení knižního titulu pro děti - schopnost kritického přístupu k publikacím různých žánrů dětské literatury

Literatura

SIROVÁTKA, O. Literatura na okraji. Praha: Čs. spisovatel, 1990. URBANOVÁ, S. Meandry a metamorfózy dětské literatury. Olomouc: Votobia, 2003. ECO, U. Skeptikové a těšitelé. Praha, 1995. KULKA, T. Umění a kýč. Praha: Torst, 2000. ČEŇKOVÁ, J. a kol. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury. Praha: Portál, 2006. URBANOVÁ, S. - ROSOVÁ, M. Historický vývoj žánrů literatury pro mládež. Žánry, osobnosti, díla. Ostrava, 2003. JANÁČEK, P. Literární brak: operace vyloučení, operace nahrazení. 1938-1951. Brno: Host, 2004. URBANOVÁ, S. a kol. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež 90. let XX. století. Olomouc: Votobia, 2004.

Požadavky

Aktivní přístup v rozpravách nad texty, studium nejméně jednoho titulu odborné literatury a analýza příznaků brakovosti u vybraného titulu, která bude předmětem závěrečné hodnotící rozpravy.Bodový systém1) seminární úkol (zahrnuje studium primární a sekundární literatury) - 0 - 70 bodů2) aktivní účast na semináři - 0 - 30 bodů100 - 60 bodů vyhověl 59 - 0 bodů nevyhověl

Garant

Ing. Mgr. Radomil Novák, Ph.D.