Předmět Česko-slovenské jazykové kontakty (KCD / C3CSJ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / C3CSJ - Česko-slovenské jazykové kontakty, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Náplň seminářů tvoří práce s konkrétními vybranými texty z oblasti jak ryze lingvistické, tak i lingvodidaktické, jejich četba, srovnání a diskuse k nim. Využívány jsou také materiály z webových stránek katedry, tj. slovenské texty z rubriky Hosté katedry.
Získané způsobilosti
Čtení slovenských odborných textů s porozuměním. Orientace v současných odborných zájmech významných bohemistických a slovakistických pracovišť, v zájmech české slovakistiky a slovenské bohemistiky. Kompetence:- komunikativní- sociální- občanské- k učení- k řešení problémů.
Literatura
ČMEJRKOVÁ, S. A KOL. Čeština, jak ji znáte i neznáte. Praha: Academia, 1997. KARLÍK, P. a kol. Encyklopedický slovník češtiny. Praha: Lidové noviny, 2002. SVOBODOVÁ, J. - KESSELOVÁ, J. - PALENČÁROVÁ, J. Jazyk a jazyková komunikace nově - prvky hry ve školní výuce mateřštiny. Ostrava: PdF OU, 2002. KOŘENSKÝ, J. Komunikace a čeština. Praha: H+ H, 1992. MISTRÍK, J. A KOL. Multikulturalizmus a multikultúrna výchova. Bratislava, 1999. ČERNÁ, A. Na co se nás často ptáte. Praha: Scientia, 2002. PALENČÁROVÁ, J. - LIPTÁKOVÁ, L. O dvoch komunikačných zručnostiach. Orava: Sdruženie pre demokraciu ve vzdelávaní, 2004. HORECKÝ, J. Slovenčina v našom živote. Bratislava: SPN, 1988. KAČALA, J. Spisovná slovenčina v 20. storočí. Bratislava: Veda, 2001. HORECKÝ, J. Spoločnosť a jazyk. Bratislava, 1982. PALENČÁROVÁ, J. - KESSELOVÁ, J. - KUPCOVÁ, J. Učíme slovenštinu komunikačně a zážitkovo. Bratislava: SPN, 2003.
Požadavky
Aktivní účast v semináři.Student vystoupí s čteným projevem, ve kterém jednak prokáže praktické osvojení pravidel slovenské výslovnosti, jednak proniknutí do zvoleného odborného tématu.Další realizované činnosti: plnění průběžně zadávaných úkolů; studium odborné literatury; nácvik praktických dovedností, příprava na závěrečný výstup (teoretická i praktická); prezentace v semináři; individuální konzultace dle potřeb studenta.Hodnocení studenta:- účast ve výuce (10 bodů)- samostatná práce s odbornými zdroji (20 bodů)- prezentace získaných dovedností v závěrečném semináři - podle požadavků daných na začátku semestru (30-70 bodů)V součtu jsou studenti hodnoceni: 100- 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
Garant
prof. PhDr. Jana Svobodová, CSc.