Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kapitoly z dětského čtenářství 2 (KCD / C3CT2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / C3CT2 - Kapitoly z dětského čtenářství 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do bibliopedagogiky a biblioterapie.2. Výchovné pohádky a pohádkoterapie u předškolních dětí.3. Formativní příběhy pro mladší školáky.5. Vzory pro dospívání (dívek i chlapců).6. Bilance a perspektivy dětského čtenářství jako sociálního fenoménu.

Získané způsobilosti

Student si umí pod pojmem čtenářství představit i jeho skrytý výchovný a léčebný potenciál. Umí zhodnotit literaturu pro děti a mládež z těchto hledisek a zvolit vhodné tituly.

Literatura

LEDERBUCHOVÁ, L. Dítě a kniha: o čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: Nakl. Aleš Čeněk, 2004. CHALOUPKA, O. Horizonty čtenářství. Praha, 1971. HAVLÍNOVÁ, M. Knížka pro rodiče o dětech a čtení. Praha: Albatros, 1978. CHALOUPKA, O. Rozvoj dětského čtenářství. Praha: Albatros, 1992. VÁŠOVÁ, L. Úvod do bibliopedagogiky. Praha: ISV, 1995. TOMAN, J. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury. České Budějovice: PdF Jihočeské univerzity, 1990. URBANOVÁ, S. Děti a literatura. Ostrava, 1996. URBANOVÁ, S. - ROSOVÁ, M. Historický vývoj žánrů literatury pro mládež. Žánry, osobnosti, díla. Ostrava: OU, 2003. GENČIOVÁ, M. Literatura pro děti a mládež. Praha: SPN, 1984. URBANOVÁ, S., HOLAŇOVÁ, Š. Literatura pro děti a mládež Slezska a severní Moravy. Ostrava, 2000. URBANOVÁ, S. Meadry a metamorfózy dětské literatury. Olomouc: Votobia, 2003. CHALOUPKA, O. - NEZKUSIL, V. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury I. - III. Praha, 1979.

Požadavky

1) Aktivní účast na seminářích (při aplikaci teoretických poznatků na textech dětské literatury).2) Odevzdat v písemné podobě (rozsah cca 3 strany) analýzu vybraných knižních titulů (jejich formativní nebo terapeutický vliv na dětského čtenáře).Hodnocení studenta:- účast ve výuce (10 bodů)- samostatná práce s odbornými zdroji (20 bodů)- prezentace seminární práce - podle požadavků daných na začátku semestru (30-70 bodů)V součtu jsou studenti hodnoceni: 100- 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.