Předmět Komunikace v dialogu (KCD / C3KOD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / C3KOD - Komunikace v dialogu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Program seminářů:1. Dialogický charakter psané i mluvené komunikace. Analyzační aparát. Vztah jazykové a nejazykové složky komunikace.2. Dialog jako předpoklad i výsledek činnosti.3. Dialogy v médiích. Informace, ovlivňování a manipulace.4. Specifické typy dialogů. Školský dialog.5. Teorie a praxe řečových strategií.
Získané způsobilosti
Student se bude orientovat v problematice faktorů ovlivňujících vznik a vývoj dialogu. Bude schopen přemýšlet nad různými podobami modelových dialogických situací a přemýšlet nad funkčností vedeného dialogu.
Literatura
ADAIR, J. Efektivní komunikace. Praha: Management Press, 2004. HUBÁČEK, J. Kultura mluvené řeči. Ostrava: PdF OU, 1980. BOGOCZOVÁ, I.-FIC, K.-CHLOUPEK, J. aj. Tváře češtiny. Ostrava: OU, 2000. MĚCHUROVÁ, A. Jak dobře a úspěšně jednat. Praha, 1992. TOMAN, J. Jak dobře mluvit. Praha: Svoboda, 1981. KOŘENSKÝ, J. Komplexní analýza komunikačního procesu a textu. České Budějovice, 1999. VÁVRA, V. Mluvíme beze slov. Praha: Panorama, 1990. JANOUŠEK, J. Společná činnost a komunikace. Praha: Svoboda, 1984. SVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Ostrava: PdF OU, 2000. ISBN 80-7042-175-4.NOVÁK, R. - KULDANOVÁ, P. a kol. Překračování hranic obvyklosti. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-920-9.HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava: OU, 2003.
Požadavky
Aktivní účast v konaných seminářích a zpracování průběžně zadávaných úkolů. Pro udělení zápočtu musí student vypracovat samostatné pojednání na vybrané téma (č. 1 až 5). Předmět lze absolvovat také během zahraničního studijního pobytu v rámci mobility programu Socrates-Erasmus formou samostatné přípravy, konzultací elektronickou cestou a vypracování seminární práce.Student zpracuje seminární práci dle zadaných požadavků (upřesněno vždy vyučujícím na počátku každého semestru), za niž má možnost získat max. 100 bodů. Podle kvality zpracování práce se odvíjí také bodové hodnocení a udělení zápočtu:100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
Garant
doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.